Tik Tok w marcu wdrożył we Francji i Hiszpanii system nagród za aktywne korzystanie z aplikacji TikTok Lite. Użytkownicy mogli zbierać punkty wymienialne na przedmioty – to klasyczny schemat punktów lojalnościowych, spopularyzowanych na świecie przez linie lotnicze. O ile jednak w przypadku programów takich jak Miles&More w którym uczestniczy Lot, czy orlenowskiego Vitay punkty zbiera się przy okazji transakcji – o tyle program TikToka nie wymagał wydawania pieniędzy, ale codziennego logowania przez co najmniej 10 dni z rzędu, oglądania filmików przez co najmniej godzinę dziennie, oraz lajkowania i śledzenia postów innych użytkowników.
Komisja Europejska uznała, że budzi to poważne obawy i ryzyko uzależniania zwłaszcza młodych ludzi od TikToka. „Nasze dzieci nie są królikami doświadczalnymi” – grzmiał unijny komisarz Thierry Bretton i dał Tik Tokowi czas do dziś na przedstawienie informacji pozwalających ocenić wpływ programu lojalnościowego na zdrowie psychiczne użytkowników. Nie jest jasne, czy Tik Tok dostarczył te informacje – wiadomo, że zawiesił działanie programu.