EKOSYSTEM KIEROWCY
PŁATNA WSPÓŁPRACA Z MARKĄ PZU
Ekosystem kierowcy – kompleksowe rozwiązanie dla kierowców
Tworzenie kompleksowych ekosystemów produktów i usług, w których klient może znaleźć wszystko, czego potrzebuje w jednym miejscu, to obecnie jeden z ważniejszych trendów biznesowych. Wpisuje się w to wiele firm działających na polskim rynku.
Ekosystemy produktów i usług finansowych tworzą m.in. ubezpieczyciele wychodzący poza tradycyjne ramy swojej branży. Doskonałym tego przykładem jest PZU, który opracował kompleksowe rozwiązanie dla kierowców. Ekosystem kierowcy, o którym mowa, jest jednym z elementów strategii Grupy PZU na lata 2021–2024.
Dlaczego kierowcy poszukują kompleksowych produktów i usług finansowych?
Ekosystem kierowcy to rozwiązanie doskonałe dla posiadaczy pojazdów, z których nie każdy jest przecież ekspertem w dziedzinie zakupu, eksploatacji i sprzedaży auta. Znajdą w nim wsparcie bez względu na sytuację, z którą się aktualnie mierzą. To bardzo ważne, bo dla wielu kierowców brak możliwości skorzystania z samochodu oznacza stratę czasu, a często także finansową.
Co obejmuje ekosystem kierowcy od PZU?
Ekosystem kierowcy został urzeczywistniony w postaci platformy Pomoc Non Stop. Tu każdy kierowca wygodnie i w 100 proc. zdalnie znajdzie wsparcie w takich sprawach, jak m.in. znalezienie w pobliżu pomocy drogowej w razie nieprzewidzianego zdarzenia – od drobnej usterki po wypadek, wynajem pojazdu zastępczego, umówienie wizyty w sprawdzonym, rzetelnym serwisie mechanicznym, wulkanizacyjnym czy serwisie szyb w najbardziej dogodnej lokalizacji, uzyskanie profesjonalnej pomocy prawnej przy umowach zakupu, sprzedaży, najmu czy naprawy pojazdów, uzyskanie rabatów na wiele części i akcesoriów samochodowych, zamówienie dogłębnej weryfikacji ogłoszeń o sprzedawanych autach, które nas interesują – łącznie ze wsparciem w negocjacjach ze sprzedającym i finalnym zawarciem umowy.
Platforma Pomoc Non Stop działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jest bardzo czytelna i łatwa w obsłudze. Skorzystać z niej może każdy – liczne usługi, które klienci posiadający ubezpieczenie w PZU mają „zaszyte” w swoich polisach, tu są dostępne także dla innych i wycenione. Do każdej usługi przeznaczony jest formularz, w którym wypełniamy niezbędne dla PZU informacje, a jeśli potrzebujemy pomocy natychmiast, w każdej chwili możemy skorzystać z infolinii 801 105 075.
![Using a mobile phone call a car mechanic because car was broken. Ekosystem kierowcy – kompleksowe rozwiązanie dla kierowców](https://i0.wp.com/biznes24.pl/zaplecze-b24pl/wp-content/uploads/2024/02/Ekosystem-kierowcy.jpeg?fit=880%2C587&ssl=1)
Ofertę Pomoc Non Stop można podzielić na kilka kategorii.
- Sprawdzenie auta przed zakupem. PZU dysponuje siecią ponad 300 ekspertów, którzy weryfikują co roku stan techniczny setek aut. Zamawiając usługę, można wybrać jeden spośród trzech gotowych pakietów, obejmujących:
- sprawdzenie stanu technicznego wskazanego pojazdu (badanie 200 punktów w aucie),
- przygotowanie raportu stanu technicznego w dokumencie *.pdf,
- szczegółową wycenę pojazdu,
- oszacowanie kosztów ewentualnych napraw,
- przygotowanie przejrzystego szablon umowy kupna-sprzedaży, który będzie można wykorzystać, jeśli zdecydujemy się na zakup pojazdu.
- Sprawdzenie auta przed sprzedażą. W ramach tej usługi ekspert pojedzie na miejsce postoju pojazdu, gdzie dokona jego inspekcji. Obejmuje ona:
- sprawdzenie zgodności nr VIN z dokumentami pojazdu,
- zweryfikowanie dostępnych dokumentów (w tym książki serwisowej), przedstawienie danych dotyczących przeglądów i napraw oraz innych dostępnych informacji na temat historii pojazdu,
- pomoc organizacyjną i finansową, jeśli w ciągu 90 dni dojdzie w aucie do awarii, która go unieruchomi,
- weryfikację stanu technicznego pojazdu w miejscu udostępnienia,
- jazdę testową,
- szczegółową wycenę pojazdu,
- oszacowanie kosztów ewentualnych napraw,
- przygotowanie dokumentacji fotograficznej pojazdu,
- przygotowanie raportu technicznego wraz z możliwością rozmowy z ekspertem po weryfikacji,
- przygotowanie przejrzystego szablonu umowy kupna-sprzedaży, który będziesz można wykorzystać, jeśli zdecydujemy się na sprzedaż pojazdu.
- Weryfikacja umów sprzedaży. Polega ona na rozmowie ze sprzedającym (dla maksymalnie 3 ogłoszeń sprzedaży). W trakcie rozmowy ekspert weryfikuje podstawowe informacje o oferowanym pojeździe, tj. udostępnioną przez sprzedawcę dokumentację, historię pojazdu (napraw i przeglądów, pochodzenia pojazdu, istotnych dat), konieczne do wykonania naprawy, informacje o sprzedawcy pojazdu, formę transakcji (umowa sprzedaży, faktura VAT) i możliwość negocjacji ceny. Klient zyskuje na koniec dostęp do profesjonalnego raportu online z wynikiem naszej pracy, który można pobrać w formie *.pdf.
- Zarezerwowanie wizyty w warsztacie, obejmującej diagnostykę i naprawę, regulację lub wymianę podzespołów, serwis układu hamulcowego, zawieszenia lub olejowy w jednym z autoryzowanych punktów, w dogodnej dla nas lokalizacji.
- Pomoc prawna dotycząca np. umowy sprzedaży, zakupu, najmu oraz naprawy pojazdu, udzieloną przez zespół wykwalifikowanych prawników z wieloletnią praktyką.
- Wynajem samochodu. Miejsce i termin realizacji usługi będą dopasowane do naszych preferencji. W kwestii rodzaju i wyposażenia pojazdu wystarczy określić oczekiwania w formularzu zamówienia. W ofercie PZU dostępne są samochody w klasie od A do K, w tym marki premium, crossovery czy SUV-y.
- Rabaty na szeroki asortyment części i akcesoriów samochodowych pochodzących od sprawdzonych producentów.
- Serwis szyb. Obejmujący ich naprawę lub wymianę na skutek dewastacji, gradobicia bądź zwykłego uderzenia kamyka spod kół innego samochodu, ale również hydrofobizację lub przyciemnianie.
- Serwis wulkanizacyjny. W tym zorganizowanie wymiany kół/opon oraz ich naprawę, przechowywanie lub utylizację.
- Pomoc drogowa, obejmująca drobne naprawy i pomoc na miejscu (w takich przypadkach jak rozładowanie akumulatora, przebicie opony, brak paliwa, wjechanie do rowu czy utknięcie w zaspie śnieżnej) oraz holowanie pojazdu do warsztatu lub w inne wskazane miejsce, ze względu na awarię w trakcie jazdy lub wypadek.
- Teleporada mechanika. Innowacyjne na skalę rynku rozwiązanie. Polega ono na tym, że podczas konsultacji doświadczony specjalista pomoże rozwiązać problem z autem w każdym miejscu i o każdej porze. Dzięki temu poznamy możliwe przyczyny problemu i podejmiemy właściwe kroki, niekiedy bez konieczności holowania pojazdu do warsztatu samochodowego.