Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

GPW

ZYSK EUROCASH PONIŻEJ OCZEKIWAŃ

Zysk Eurocash za II kwartał był niższy od oczekiwań.

ZYSK EUROCASH

Zysk Eurocash poniżej oczekiwań rynku

Eurocash kusi dywidendą, ale wynikami nie zachwyca. Największa polska spółka zajmująca się handlem hurtowym miała w II kwartale 15 milionów złotych zysku netto – czyli 11 groszy na akcję kosztującą dziś na zamknięciu 12 zł i 60 groszy.

To co prawda znacznie lepszy wynik, niż przed rokiem – kiedy Eurocash miał stratę – ale poniżej oczekiwań analityków ankietowanych przez Polską Agencję Prasową. PAP podaje, że konsens analityków odnośnie zysku netto wynosił prawie 18 milionów złotych – czyli o 1/6 więcej, niż faktycznie zaraportowane wyniki. Spółka w nowej strategii zapowiada jednak plan powrotu do wypłacania dywidendy, oraz osiągnięcie miliardowego zysku EBITDa w 2025 roku.

CZYTAJ TEŻ: COMARCH RUSZA Z PLATFORMĄ E-COMMERCE (ROZMOWA)

Eurocash w pierwszej dekadzie XXI wieku był największą w Polsce spółką handlującą towarami FMCG z największą, sięgającą 16 tysięcy punktów, siecią sprzedaży. Wtedy też kurs Eurocashu osiągał swoje historyczne maksima. Sieć była duża, ale słabo zarządzalna, bo Eurocash z franczyzobiorcami związany był bardzo miękkimi umowami. Dlatego gdy na rynku ekspansję rozpoczęły oparte o własność albo bardzo sztywną franczyzę Biedronka, Żabka, czy Dino – zdystansowały Eurocash osiągając znacznie lepsze wyniki sprzedaży z metra kwadratowego. Od ponad 5 lat Eurocash wzmacnia te swoje formaty – jak Delikatesy Centrum, drogerie Kontigo, czy internetowe delikatesy Frisco, nad którymi ma całkowitą kontrolę. Ale proces.


Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Kup dostęp online do telewizji BIZNES24

Tylko 9,9 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV