Pierwszy kwartał tego roku spółka zakończyła z wynikiem ponad 191 mln zł wobec 145 mln zł zysku rok wcześniej – podała spółka w raporcie kwartalnym. Analitycy oczekiwali niemal 190 mln zł zysku netto.
EBIT wyniósł 263 mln zł wobec 188 mln zł przed rokiem.
Rosnące ceny towarów rolnych, energii, gazu, opakowań oraz koszty pracy, przekładają się na rosnące koszty produkcji żywności, oznacza to, że wzrosną ceny, po jakich sieci handlowe nabywają produkty od producentów. Wymienione czynniki bezpośrednio wpływają także na koszty operacyjne grupy i łącznie mogą wywierać presję na jej rentowność- czytamy w komunikacie spółki.
W I kw. spółka Dino Polska uruchomiła 66 nowych sklepów. Na koniec marca cała sieć grupy obejmowała 1880 palcówek o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 736,7 tys. m kw.