Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

INNE

ŹLE W GASTRONOMII, TRACĄ TEŻ FAST FOODY

ŹLE W GASTRONOMII, TRACĄ TEŻ FAST FOODY

Polacy zaciskają pasa coraz mocniej. Świadczą o tym wyniki w polskiej gastronomii. Nawet popularna sieć fast food McDonald’s straciła 20 proc. klientów.

Od czasu pandemii wyniki branży gastronomicznej wciąż spadają. Obroty branży w 2021 r. były o 54 proc. słabsze niż w 2019 r. Obecnie sytuacja jest znacznie poważniejsza.

Jak podaje dziennik Rzeczpospolita powołując się na dane Proxi.Cloud, klientów tracą także bardzo popularne sieci fast food. Jedynie Subway od kwietnia do października zanotował wzrost o jedynie 1,5 proc. podczas gdy McDonald’s, Burger King czy KFC tracą do ponad 20 proc. klientów.

Szalejąca inflacja oraz ceny energii są dla gastronomii przysłowiowym gwoździem do trumny, gdyż jedynym ratunkiem jest podnoszenie cen a to skutkuje masowym odpływem gości barów i restauracji.


Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Kup dostęp online do telewizji BIZNES24

Tylko 9,9 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV