Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

UE

ZAKAZ SPALINIAKÓW OD 2035. STELLANTIS: „RYNEK MOŻE SIĘ ZAŁAMAĆ”

Po negocjacjach, ministrowie środowiska z 27 państw członkowskich Unii Europejskiej zatwierdzili ostatecznie zakaz sprzedaży nowych pojazdów z silnikami spalinowymi. Branża automotive jest jednak pełna obaw. – Jeśli pojazdy elektryczne nie staną się tańsze, to rynek się załamie – przewiduje Arnaud Deboeuf, dyrektor ds. produkcji w Stellantis, koncernie motoryzacyjnym, pod którym działają marki takie jak Peugeot, Chrysler, Fiat czy Jeep.

REKORDOWY WZROST ELEKTRYKÓW

Jak podaje Bloomberg, Stellantis – jeden z największych producentów samochodów na świecie – dąży do obniżenia kosztów produkcji pojazdów elektrycznych o 40% do 2030 r. W tym celu firma planuje m.in. produkować niektóre części we własnym zakresie i wywierać presje na cięcie kosztów na dostawców. Dodatkowo chce wprowadzić jeszcze w tej dekadzie ponad 75 całkowicie elektrycznych modeli i przekształcić przynajmniej niektóre francuskie fabryki samochodów w produkcję pojazdów elektrycznych.

CZYTAJ TEŻ: ELEKTRYKIEM ZA DARMO NA AUTOSTRADZIE

Przypomnijmy, po negocjacjach Ministrowie środowiska z 27 państw członkowskich Unii Europejskiej zatwierdzili ostatecznie zakaz sprzedaży nowych pojazdów z silnikami spalinowymi. Wcześniej jednak było sporo wątpliwości. Część państw chciała wydłużenia terminu do 2040 (m.in. Włochy, Portugalia, Rumunia, Słowacja i Bułgaria), negatywnie do projektu odnosiła się też Polska.

„Polska jest przeciwna wprowadzeniu przepisów, które by powodowały przymus, a właściwie zakaz produkcji samochodów spalinowych od roku 2035, ponieważ uważamy, że w aktualnej sytuacji w Unii Europejskiej, ale również w Polsce bezpośrednio, nie ma wystarczającej infrastruktury w zakresie samochodów elektrycznych. Poza tym ich aktualna wydajność pod kątem zasięgu jeszcze nie jest na tyle duża, żeby można było rezygnować z produkcji samochodów spalinowych”

– mówił jeszcze we wtorek na konferencji prasowej rzecznik rządu Piotr Müller. Takie stanowisko wyraziła też minister klimatu i środowiska Anna Moskwa na posiedzeniu Rady Unii Europejskiej ds. Energii z ministrami klimatu państw Wspólnoty.

Kraje ostatecznie poparły kompromis zaproponowany przez wcześniej również mówiące nie Niemcy. Cel został utrzymany na 2035 r., ale z uwzględnieniem oceny wykonanej w 2026 r. Ma ona dotyczyć sprawdzenia, czy użytkowanie pojazdów hybrydowych lub napędzanych paliwami neutralnymi pod względem emisji CO2, a nie tylko elektryków, również może być zgodne z tym celem – podaje Euractiv.


Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Kup dostęp online do telewizji BIZNES24

Tylko 9,9 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV

ZAKAZ SPALINIAKÓW OD 2035. STELLANTIS: "RYNEK MOŻE SIĘ ZAŁAMAĆ"

Click to comment

Chcesz coś dodać? Śmiało!

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O tym, że w poniedziałek zacznie działać embargo Unii Europejskiej na rosyjską ropę rozmawiał Marcin Dobrowolski z BIZNES24 z dr Jakubem Boguckim, analitykiem rynku...

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O sytuacji w polskim lotnictwie cywilnym rozmawiał Marcin Dobrowolski z BIZNES24 z Andrzejem Kobielskim z linii lotniczych Enter Air.

GPW

Jednym z wygranych na fuzji Orlenu i Lotosu jest inna paliwowa firma czyli Unimot. Dzięki przejęciu m.in. spółki Lotos Terminale spółka z Opolszczyzny chce...

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O biletach lotniczych rozmawiał Marcin Dobrowolski z BIZNES24 z Denizem Rymkiewiczem z eSky.pl.

%d bloggers like this: