”Skorygowana skonsolidowana EBITDA osiągnęła poziom 30,7 mln zł, o 31% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Natomiast skorygowany zysk przed opodatkowaniem (brutto) wzrósł o 36% osiągając 22,3 mln zł, a skorygowany zysk netto wyniósł 18,2 mln zł i wzrósł o 27% w porównaniu do I półrocza 2023 roku. Skonsolidowane GMV Sklepów (z wyłączeniem sklepów partnerów) wzrosło z 3,87 mld zł do 5,10 mld zł, notując dynamikę na poziomie 32%, a GMV Omnichannel – wzrosło z 4,28 mld zł do 6,58 mld zł tj. o 54%. W związku ze zmianą modelu współpracy z home.pl klienci home.pl korzystający dotychczas z usług sklepu internetowego Shoper w modelu private zostali przeniesieni (zmigrowani) na platformę Shoper. Koszty programów motywacyjnych stanowiące główną kwotę różnicy między wynikami skorygowanymi a nieskorygowanymi wyniosły w I półroczu 2024 2,4 mln zł (w I półroczu 2023 roku: 2,7 mln zł).” – tłumaczy Spółka w raporcie.
Grupa dzieli działalność na następujące segmenty operacyjne:
- Abonamenty – w ramach tego segmentu Grupa wykazuje przychody i koszty związane z wykupywanymi przez klientów abonamentami na dostęp do funkcjonalności tworzenia sklepu internetowego. Abonamenty są sprzedawane w wersji Standard oraz Premium, jak również są sprzedawane przez partnerów Grupy hurtow
- Rozwiązania – w ramach tego segmentu Grupa świadczy dodatkowe usługi dla właścicieli sklepów internetowych pomagające w prowadzeniu sklepów oraz zwiększające efektywność prowadzonej działalności handlowej, a także rozwiązania wspierające widoczność firm w internecie. Są to między innymi usługi reklamowe i pozycjonowania, usługi płatnicze, usługi finansowe, usługi logistyczne, sprzedaż grafiki, sprzedaż regulaminów i polityk, systemy rekomendacji produktowych, usługi prawne i inne.
“Wyniki Grupy Kapitałowej potwierdzają dobrą perspektywę rozwoju dla sklepów internetowych w modelu SaaS oraz podkreślają pozycję Grupy Shoper jako lidera w zakresie oferty sklepów internetowych sprzedawanych w modelu SaaS na polskim rynku wspieraną jednocześnie przez rozwój rynku e-commerce wśród MŚP widoczny we wzroście wskaźnika Gross Merchandise Value („GMV”) prezentującego wartość zamówień zrealizowanych na platformach obsługiwanych przez Grupę Shoper. Wyniki Grupy są jednocześnie potwierdzeniem trafność obranej strategii rozwoju Grupy Shoper i potwierdzeniem jej konsekwentnej realizacji.” – konkluduje Spółka.
Shoper oferuje kompleksowy ekosystem wspierający użytkowników w prowadzeniu, zarządzaniu i rozwijaniu sprzedaży online. Podstawą oferty jest platforma e-commerce w modelu SaaS umożliwiająca tworzenie i obsługę sklepów internetowych. Spółka dostarcza również szereg usług dodatkowych, w tym rozwiązania marketingowe, logistyczne i płatnicze. Portfolio produktów obejmuje m.in. abonamenty na sklepy internetowe, usługi reklamowe i pozycjonowania, integracje z marketplace’ami, systemy płatności online oraz narzędzia do automatyzacji procesów sprzedażowych. Grupa koncentruje się na obsłudze segmentu małych i średnich przedsiębiorstw, oferując im kompleksowe wsparcie w prowadzeniu i skalowaniu biznesu e-commerce.
W okresie objętym śródrocznym skróconym skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym w Grupie zaszły następujące znaczące zdarzenia:
- Zmiana kapitału zakładowego
Dnia 11 stycznia 2024 roku Sąd Rejestrowy dokonał rejestracji obniżania kapitału podstawowego Spółki w związku z umorzeniem akcji serii D. - Objęcie akcji w ramach programu motywacyjnego
W dniu 8 lutego 2024, w ramach realizacji Programu dla pracowników zatwierdzonego przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki w dniu 15 kwietnia 2021 roku uchwałą nr 4 oraz uchwałą nr 5, Uczestnicy programu na mocy Regulaminu Programu Motywacyjnego, uchwalonego przez Radę Nadzorczą Spółki w dniu 31 stycznia 2022 roku, objęli łącznie 19 560 akcji serii F, w zamian za 19 560 imiennych warrantów subskrypcyjnych serii B. Cena emisyjna akcji serii F wyniosła 0,10 zł za 1 akcję. Wraz z objęciem Akcji Motywacyjnych nastąpiło podwyższenie kapitału zakładowego Spółki o kwotę 1 956,00 zł. - Zakup udziałów Apilo sp. z o.o.
W dniu 6 marca 2024 roku została zawarta umowa zakupu 220 udziałów, stanowiących 20% udziału w kapitale zakładowym spółki Apilo sp. z o.o. Stroną sprzedającą były osoby fizyczne. Po rozliczeniu transakcji Spółka Dominująca objęła 100 % udziałów w Apilo sp. z o.o. Zakup pozostałych udziałów w Apilo Sp. z o.o. i objęcie pełnej kontroli nad spółką zapewni dalszy, dynamiczny rozwój platformy Apilo i wzmocnienie pozycji Grupy Shoper jako wiodącego dostawcy rozwiązań dla rynku e- commerce i jest zgodne ze strategią rozwoju Grupy.