30 miliardów dolarów to połowa obecnej kapitalizacji Stellantisa. Spółka żeby zgromadzić taką kwotę będzie prawdopodobnie wstrzymać wypłacanie dywidendy.
Stellantis chce, by w 2030 roku 70% jego sprzedaży w Europie i 40% sprzedaży w USA stanowiły auta niskoemisyjne – czyli hybrydowe albo elektryczne.
Każda z czternastu marek należących do Stellantisa ma mieć w swojej ofercie w pełni elektryczne samochody. Żeby zrealizować ten cel spółka zamierza zbudować 5 fabryk baterii. Wiadomo, że powstaną we Włoszech, Francji, Niemczech i USA. Nieznana jest jeszcze tylko lokalizacja jednej z planowanych fabryk.
Tydzień temu plany wydania niemal identycznej kwoty na elektryfikację swoich modeli ogłosił General Motors, trzeci największy producent aut.
Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Kup dostęp online do telewizji BIZNES24
Tylko 9.9 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV
