Przychody właściciela m.in. serwisu Aliexpress wzrosły w I kwartale (wg chińskiego kalendarza) o 14 procent – do równowartości 32 miliardów dolarów. O blisko połowę wzrósł zysk netto.
Najmocniej rosły przychody e-commerce’owej części Alibaby – przychody z Taobao, czyli chińskiej wersji Aliexpress i TMall – serwisu w którym sprzedawane są towary premium – wzrosły o prawie połowę w ciągu roku.
Chmura Alibaby daleko za Amazonem
Najsłabiej radzi sobie natomiast część chmurowa Alibaby – tu przychody wzrosły o zaledwie 4 procent. W środku między e-handlem a chmurą znalazła się natomiast dynamika przychodów logistycznej części spółki.
Na dobrych wynikach Alibaby skorzystali akcjonariusze Allegro.
Kurs Allegro od marca konsoliduje się między 30 a 35 złotych, a dobry wynik od początku roku – wzrost o prawie 40 procent – zawdzięcza głównie pierwszym trzem miesiącom.
Alibaba swoim rozwojem stara się naśladować Amazon, stąd obecność m.in. chmury obliczeniowej. Od lipca tego roku grupa ma nową strukturę, co przygotowuje ją na upublicznienie części spółek zależnych.
Kup dostęp online do telewizji BIZNES24
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV