Przed startem dzisiejszej sesji swoje wyniki zaprezentowała Wirtualna Polska. Imponują wzrosty w segmencie turystyka. Poza tym pokazany raport jest prawie zgodny z tym czego spodziewały się rynki.
W trzecim kwartale Wirtualna Polska wypracowała przychody na poziomie 405 mln zł wobec oczekiwań w wysokości 400 mln zł. Przed rokiem w analogicznym okresie spółka raportowała 271 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: WZROSTY NA WALL STREET W OCZEKIWANIU NA NVIDIĘ
Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 70 mln zł i był o ponad 12 proc. wyższy od przewidywań analityków. Przed rokiem Wirtualna Polska miała niecałe 49 mln zł zysku netto.
W segmencie reklama i subskrypcje przychody gotówkowe wzrosły o ponad 21 proc. rok do roku, do 156 mln zł.
Jeszcze bardziej imponujące wzrosty spółka zanotowała w segmencie turystyka. Tutaj przychody Wirtualnej Polski wzrosły o 144 proc. rok do roku i wyniosły niemal równe 186 mln zł. Z kolei skorygowana EBITDA segmentu urosła niemal o 200 proc. w porównaniu do trzeciego kwartału 2022 roku i wyniosła ponad 83 mln zł.
Jak powiedział Jacek Świderski prezes WP trzeci kwartał był świętem turystyki w Wirtualnej Polsce. Pierwszy raz w historii przychody tego segmentu były wyższe od tych w segmencie mediowym.
Masz firmę? Nie przegap ważnych informacji dla Twojego biznesu.
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Kup dostęp online do telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV