Volkswagen nie jest już konkurencyjny i musi ciąć koszty – powiedział na poniedziałkowym spotkaniu dyrektor generalny spółki ogłaszając nowe zwolnienia.
Spadek konkurencyjności produktów firmy wynika przede wszystkim z utrzymywania przestarzałych procesów oraz wysokich kosztów pracy – mówił Thomas Shafer. Aby odwrócić sytuację, już w czerwcu marka wprowadziła nowy program cięcia kosztów, którego celem jest zaoszczędzenie 10 miliardów euro do 2026 r. Spółka zapowiedziała również, że zamierza wykorzystać „krzywą demograficzną” do redukcji personelu poprzez skierowanie na wcześniejszą emeryturę.
CZYTAJ TEŻ: VOYAH WJEŻDŻA DO POLSKI
Wyższa inflacja i stopy procentowe, a także koniec dopłat do pojazdów elektrycznych w Niemczech postawiły VW w trudnej sytuacji. Firma stoi również w obliczu zwiększonej presji ze strony liderów rynku pojazdów elektrycznych, Tesli i BYD, przejmujących udziały w rynku na największych rynkach. Mimo że VW twierdzi, że popyt na pojazdy elektryczne spada, Model Y Tesli jest na dobrej drodze, aby stać się najlepiej sprzedającym się pojazdem w Europie w tym roku.
Pod względem ilości zakładów produkcyjnych koncernu Volkswagen, Polska jest trzecim krajem na świecie, po Niemczech i Chinach z 9 zakładami. Największym zakładem produkcyjnym Grupy w Polsce jest Volkswagen Poznań.
Dbasz o swoje pieniądze? Nie przegap informacji ważnych dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV