Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

FINANSE OSOBISTE

UOKiK SPRAWDZI JAK BANKI ROZPATRUJĄ REKLAMACJE

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów związane z kradzieżą pieniędzy z konta oraz jakie stosują mechanizmy uwierzytelniania transakcji, podał urząd.

Wezwania do przedstawienia wyjaśnień i przekazania dokumentów w tych sprawach zostały wysłane do 18 banków.
W ostatnim czasie do UOKiK trafia coraz więcej skarg od konsumentów dotyczących kradzieży pieniędzy z konta lub zaciągnięcia zobowiązania na ich dane. Problemem jest utrata oszczędności oraz nieuznawanie reklamacji przez banki. Zgłoszenia dotyczą np. podszywania się przez oszustów pod pracownika infolinii banku lub wykorzystywania fałszywej strony internetowej banku czy oprogramowania szpiegującego w celu wyłudzenia danych konsumenta, podano.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

FIRMA

MARCIN DOBROWOLSKI, BIZNES24: Teraz już powiedzmy o kwestii influencerów; te informacje o tym, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza reklamowanie przez influencerów różnego...

FIRMA

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wobec litewskiej spółki Vinted prowadzącej serwis, który umożliwia sprzedaż ubrań on-line. Zarzuty dotyczą...

CENY

Trwa run na banki na GPW. W ciągu ostatnich 3 sesji - czyli od czasu wrześniowego odczytu inflacji konsumenckiej, który mocno przebił rynkowe oczekiwania...

FINANSE OSOBISTE

Zgodnie ze złożona w środę w BIZNES24 deklaracją Tomasza Chróstnego - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił kalkulator procentowy. Ma on pomóc klientom obliczanie...