Connect with us

Hi, what are you looking for?

BANKI

UOKiK SPRAWDZI JAK BANKI ROZPATRUJĄ REKLAMACJE

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów związane z kradzieżą pieniędzy z konta oraz jakie stosują mechanizmy uwierzytelniania transakcji, podał urząd.

Wezwania do przedstawienia wyjaśnień i przekazania dokumentów w tych sprawach zostały wysłane do 18 banków.
W ostatnim czasie do UOKiK trafia coraz więcej skarg od konsumentów dotyczących kradzieży pieniędzy z konta lub zaciągnięcia zobowiązania na ich dane. Problemem jest utrata oszczędności oraz nieuznawanie reklamacji przez banki. Zgłoszenia dotyczą np. podszywania się przez oszustów pod pracownika infolinii banku lub wykorzystywania fałszywej strony internetowej banku czy oprogramowania szpiegującego w celu wyłudzenia danych konsumenta, podano.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

FIRMA

Gigantyczna kara dla Amazona za łamanie RODO. Drugi największy detalista na świecie ma zapłacić prawie 750 milionów euro kary za łamanie zasad ochrony danych...

EUROPA

Wedle prognoz Niemieckiego Urzędu Statystycznego Destatis Produkt Krajowy Brutto wzrósł o 9,6 proc. Jest to duże odbicie dla przypomnienia żaden z kwartałów ubiegłego roku...

ENERGETYKA

Wysokie ceny paliw pomagają PGNIG. Spółka szacuje swój zysk za 2 kwartał na 580 milionów złotych.

FINANSE

100 miliardów nie wystarczyło akcjonariuszom Amazona - akcje traciły aż 7% po publikacji wyników. Powód - wzrost przychodów był niższy od tego, czego spodziewał...