Urząd sprawdza ofertę rabatu, który otrzymują klienci, którzy korzystają z elektronicznych faktur i wyrazili zgody marketingowe i terminowo płacą swoje rachunki. Wtedy mogą liczyć na zniżkę, która wynosi 5 zł za każdy spełniony warunek.
Zarzuty które wystosował Prezes UOKiK dotyczą prezentowania cen po rabacie, jako cen standardowych, co jego zdaniem może wprowadzić klienta w błąd. Praktyka prezentowania zaniżonych cen ma miejsce zarówno przy rozmowie z konsultantem, jak również w przekazie marketingowym. Konsument zachęcany jest atrakcyjną ceną, natomiast nie otrzymuje od razu informacji, że wycofanie lub nieudzielenie zgody na marketing przełoży się na wyższe opłaty.
Urząd ustalił, że Vectra i Multimedia Polska konsumentom, którzy nie opłacają rachunków w terminie lub mają zaległości w płatnościach podwyższają kolejne faktury o wartość rabatu.
Zdaniem UOKiK takie działanie kablówek może mieć charakter kary umownej, a zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, przedsiębiorcy mogą zastrzegać tego rodzaju sankcje jedynie w przypadku zobowiązań niepieniężnych.