Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

UOKiK

UOKIK: 1.3 MLN ZŁ KARY DLA EBILET

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał spółkę eBilet karą w wysokości 1 mln 300 tys. zł za nieuprawnione wykorzystywanie przepisów ustawy antycovidowej. Zobowiązał też firmę do zmiany sposobu informowania o minimalnej cenie biletów – ma ona zawierać np. opłatę serwisową

UOKIK: 1.3 MLN ZŁ KARY DLA EBILET
źródło: ebilet

Jak tłumaczy UOKiK Każdemu odwiedzającemu stronę eBilet i sprawdzającemu ceny biletów wyświetlały się ceny minimalne, jednak realnie nie było możliwości kupna biletu za taką kwotę. Na dalszych etapach transakcji pojawiała się bowiem obowiązkowa opłata serwisowa.

Zdaniem UOKiK, ten sposób prezentacji cen wprowadzał klientów w błąd, bo za podaną cenę minimalną zakup biletu nie był możliwy.

W oddzielnej decyzji Prezes UOKiK stwierdził, że „spółka eBilet w sposób nieuprawniony informowała konsumentów o wydłużonym do 180 dni terminie zwrotu kwoty zapłaconej za bilet na wydarzenie odwołane lub przełożone z przyczyn związanych z obostrzeniami epidemiologicznymi”. Za to naruszenie przepisów eBilet będzie musiał zapłacić wspomniane 1 mln 300 tys. zł.

Click to comment

Chcesz coś dodać? Śmiało!

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

FIRMA

Diesel fałszowany najczęściej, najbezpieczniej jeździś na LPG. Co 40-ste tankowanie może uszkodzić silnik Twojego auta. UOKiK podał dziś, że ponad 2.5 procent - z...

UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wszczął postępowanie wobec Vectry i Multimedia Polska. sprawa dotyczy znikających rabatów i cennika, który wprowadzał w błąd.

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O wynikach i wachlarzu zamówień rozmawiał Roman Młodkowski z BIZNES24 z Krzysztofem Kosiorkiem-Sobolewskim, prezesem Zrembu Chojnice.

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O wynikach Rainbow rozmawiał Marcin Dobrowolski z BIZNES24 z Maciejem Szczechurą, prezesem, Rainbow Tours.