Analitycy spodziewali się, że po drugim kwartale Wirtualna Polska zaraportuje ponad 21 mln zł zysku. Ponadto oczekiwali przychodu przekraczającego 389 mln zł. Tymczasem spółka zaraportowała wynik w granicach 381 mln zł.
W segmencie reklama i subskrypcje przychody gotówkowe wzrosły o 3 proc w ujęciu rocznym do 174 mln zł. Mimo to skorygowana EBITDA spadła o 14 proc. rok do roku do 58 mln zł a marża EBITDA był a w wysokości 33 proc. W ubiegłym roku w drugim kwartale marża EBITDA w segmencie reklama i subskrypcje wynosiła ponad 40 proc.
Znowu motorem napędowym spółki okazała się turystyka. Tutaj przychody w ujęciu rocznym wzrosły o 18 proc. do ponad 144 mln zł. Skorygowana EBITDA segmentu zwiększyła się o 32 proc. rok do roku do ponad 31 mln zł.