Koji Sato, który prezesem spółki zostanie pierwszego kwietnia, chce nadrobić czas stracony przez ustępującego prezesa Akio Toyodę. Linia aut elektrycznych koncernu ma się opierać o należącą do Toyoty markę Lexus.
Toyota – która pierwsza postawiła na elektryczność w motoryzacji wprowadzając w 1997 roku na rynek model Prius – pierwszy masowo produkowany samochód hybrydowy – dała się mocno zdystansować konkurencji w autach w pełni elektrycznych.
CZYTAJ TEŻ: NAJLEPSZA W HISTORII SESJA SPÓŁKI WOJAS. DLACZEGO?
Japońska firma postawiła bowiem na ogniwa paliwowe jako napęd przyszłości – przez ekspertów uważane za bardziej rozwojowe, niż baterie. Ale rynek zdecydował na razie inaczej – brak stacji tankowania wodorem w porównaniu z możliwością ładowania elektrycznego auta nawet w domowym garażu spowodował, że to auta na baterie stanowią dziś przytłaczającą większość elektrycznych pojazdów.
Dbasz o swoje pieniądze? Nie przegap informacji ważnych dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV