Większość obecnej produkcji aut elektrycznych Toyoty to pojazdy hybrydowe, czyli napędzane kombinacją silnika spalinowego i silników elektrycznych. Samochody elektryczne zasilane wyłącznie bateriami to ułamek produkcji. Gigant chce to zmienić. Aby to osiągnąć, Japończycy chcą zwiększyć inwestycje w badania i rozwój technologii związanych z bateriami o blisko 4.5 miliarda dolarów. Celem firmy jest także zwiększenie światowej sprzedaży takich pojazdów o 3.5 miliona sztuk rocznie.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV
CZYTAJ TEŻ: TOYOTA WSTRZYMAŁA PRACĘ W 2 FABRYKACH
Niezależnie, kwota około 35 miliardów dolarów została przeznaczona także na dalszy rozwój pojazdów hybrydowych, plug-in hybrydowych i zasilanych ogniwami paliwowymi. Takie podejście ma oczywiście zapewnić Toyocie elastyczność i dostosowanie rodzaju i ilości produkcji do zmiennych trendów na rynku motoryzacyjnym.