Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

ŚWIAT

TOYOTA PRZEKONUJE SIĘ DO BATERII

Toyota do tej pory stawiała na ogniwa paliwowe do zasilania swoich samochodów elektrycznych. Teraz firma ogłosiła, że wyda 35 miliardów dolarów na stworzenie gamy 30 modeli aut elektrycznych zasilanych tylko bateriami do roku 2030.

TOYOTA PRZEKONUJE SIĘ DO BATERII
Źródło: Toyota Motor Corporation

Większość obecnej produkcji aut elektrycznych Toyoty to pojazdy hybrydowe, czyli napędzane kombinacją silnika spalinowego i silników elektrycznych. Samochody elektryczne zasilane wyłącznie bateriami to ułamek produkcji. Gigant chce to zmienić. Aby to osiągnąć, Japończycy chcą zwiększyć inwestycje w badania i rozwój technologii związanych z bateriami o blisko 4.5 miliarda dolarów. Celem firmy jest także zwiększenie światowej sprzedaży takich pojazdów o 3.5 miliona sztuk rocznie.


Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

Kup dostęp online do telewizji BIZNES24

Tylko 9.9 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV

TOYOTA PRZEKONUJE SIĘ DO BATERII

CZYTAJ TEŻ: TOYOTA WSTRZYMAŁA PRACĘ W 2 FABRYKACH

Niezależnie, kwota około 35 miliardów dolarów została przeznaczona także na dalszy rozwój pojazdów hybrydowych, plug-in hybrydowych i zasilanych ogniwami paliwowymi. Takie podejście ma oczywiście zapewnić Toyocie elastyczność i dostosowanie rodzaju i ilości produkcji do zmiennych trendów na rynku motoryzacyjnym.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

UE

Po negocjacjach, ministrowie środowiska z 27 państw członkowskich Unii Europejskiej zatwierdzili ostatecznie zakaz sprzedaży nowych pojazdów z silnikami spalinowymi. Branża automotive jest jednak pełna...

BIZNES I POLITYKA

W maju nastąpił rekordowy wzrost elektryków - zarejestrowano 800 aut.

BIZNES I POLITYKA

Od 2035 roku obywatele Unii Europejskiej kupią już tylko samochody elektryczne - czy to koniec aut spalinowych?

TRANSKRYPCJA WYWIADU

Jest nowy, prestiżowy inwestor w Rafako - o przyszłości firmy opowiada jej prezes, Radosław Domagalski-Łabędzki.

%d bloggers like this: