Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

TRANSPORT

SUSZA W KANALE PANAMSKIM POGRĄŻY HANDEL?

Historycznie niski poziom wody w jeziorze Gatun, które zasila Kanał Panamski, zmniejsza liczbę statków, które mogą przez niego przepłynąć, zagrażając kluczowemu szlakowi handlowemu – wynika z raportu ekonomistów firmy Allianz Trade.

SUSZA W KANALE PANAMSKIM POGRĄŻY HANDEL?
zdjecie: robnaw

Liczba statków, które mogą przepływać przez Kanał Panamski, zostanie zmniejszona o połowę do 18 statków dziennie, począwszy od lutego 2024 r., co
szczególnie wpłynie na eksport z USA.

Jak zauważa Allianz trade w swoim raporcie po tym, jak światowy handel osiągnął dno, takie zakłócenia podsycają obawy o wyższą importowaną inflację.
W efekcie nie można całkowicie wykluczyć skoncentrowanego wzrostu cen w sektorze energetycznym i konsumenckim. W 2022 r. trzema głównymi towarami
przewożonymi przez Kanał Panamski były bowiem ropa naftowa i produkty ropopochodne (30%), ładunki kontenerowe (22%) i zboża (13%).

Kanał Panamski, rozciągający się na długości około 80 km i łączący szlaki między Oceanem Atlantyckim i Oceanem Spokojnym, jest jednym z najważniejszych szlaków handlowych, przez który każdego roku przepływa około 3-5% światowego handlu.

Click to comment

Chcesz coś dodać? Śmiało!

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

TRANSPORT

Jednym z głównych tematów na europejskich giełdach – obok amerykańskiej kampanii wyborczej jest kurs ikony tanich linii lotniczych. Ryanair znalazł się dzisiaj na imponującym...

TRANSPORT

Transport morski znowu zaczyna straszyć. Koszt wysłania konteneru z Chin do europy wzrósł nawet o 400 proc. Najbardziej podrożały ceny frachtu z największego portu...

TRANSPORT

Rada Unii Europejskiej poszła na rękę polskim transportowcom i uwzględniła zgłaszane przez Polskę postulaty i zatwierdziła zmienioną umowę między Unią a Ukrainą w sprawie...

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O wynikach Enter Air rozmawiał Marcin Dobrowolski z BIZNES24 z Andrzejem Kobielskim, wiceprezesem Enter Air.