Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

TRANSPORT

SUSZA W KANALE PANAMSKIM POGRĄŻY HANDEL?

Historycznie niski poziom wody w jeziorze Gatun, które zasila Kanał Panamski, zmniejsza liczbę statków, które mogą przez niego przepłynąć, zagrażając kluczowemu szlakowi handlowemu – wynika z raportu ekonomistów firmy Allianz Trade.

SUSZA W KANALE PANAMSKIM POGRĄŻY HANDEL?
zdjecie: robnaw

Liczba statków, które mogą przepływać przez Kanał Panamski, zostanie zmniejszona o połowę do 18 statków dziennie, począwszy od lutego 2024 r., co
szczególnie wpłynie na eksport z USA.

Jak zauważa Allianz trade w swoim raporcie po tym, jak światowy handel osiągnął dno, takie zakłócenia podsycają obawy o wyższą importowaną inflację.
W efekcie nie można całkowicie wykluczyć skoncentrowanego wzrostu cen w sektorze energetycznym i konsumenckim. W 2022 r. trzema głównymi towarami
przewożonymi przez Kanał Panamski były bowiem ropa naftowa i produkty ropopochodne (30%), ładunki kontenerowe (22%) i zboża (13%).

Kanał Panamski, rozciągający się na długości około 80 km i łączący szlaki między Oceanem Atlantyckim i Oceanem Spokojnym, jest jednym z najważniejszych szlaków handlowych, przez który każdego roku przepływa około 3-5% światowego handlu.

Click to comment

Chcesz coś dodać? Śmiało!

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

USA

Oczekiwania inflacyjne w USA są najniższe od dwóch lat - wynika z danych opublikowanych przez FED w Nowym Jorku.

PRAWO

Ustawa o Sądzie Najwyższym niekonstytucyjna. To jest ta ustawa, która miała uruchomić środki z Krajowego Planu Odbudowy.

USA

Dziś amerykanie próbowali sprzedać obligacje o wartości 50 mld dolarów. Tom di Galoma współkierujący nowojorską spółką BTIG powiedział MarketWatch, że aukcja poszła źle.

BANKI

Komisja Nadzoru Finansowego wyraziła zgodę na wypłatę przez PKO BP maksymalnie 1,6 mld zł dywidendy z zysku za rok 2022 r.

%d