Inflacja Biedronce nie straszna. Liczona w polskich złotych sprzedaż największej sieci detalicznej w naszym kraju wzrosła w trzecim kwartale tego roku o ponad 17% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku.
Od początku lipca do końca września klienci zostawili w kasach Biedronki łącznie w przeliczeniu na euro 5 mld 494 mln.
Jak napisał w komunikacie właściciel Biedronki, portugalska firma Jeronimo Martins w Polsce, gdzie wolumeny na rynku handlu detalicznego żywnością kurczyły się, Biedronka zapewniła solidny wzrost wolumenów w ciągu dziewięciu miesięcy. Wyniki te poprawiły się w ostatnim kwartale i zdecydowanie przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży o 1 mld euro oraz do dalszego wzrostu udziału w rynku.
Na koniec III kw. 2023 r. sieć Biedronka liczyła 3 473 placówki, co oznacza że powiększyła się o 78 placówek.
Cała Grupa Jeronimo Martins, miała w trzecim kwartale 2023 roku 202 mln euro zysku netto wobec 157 mln euro zysku rok wcześniej.
Przypomnijmy, że od tego roku akcjami portugalskiej firmy można handlować też i na warszawskim parkiecie za pośrednictwem rynku GlobalConnect.