Rynki spodziewały się wzrostu o 0.4% w ujęciu miesięcznym, ale po podliczeniu wydatków konsumentów okazało się, że sprzedaż detaliczna spadła i to aż o 2.4%. W ujęciu rocznym spadek jest jeszcze bardziej znaczący i wynosi 8.6%.
CZYTAJ TEŻ: IBM KOŃCZY ZATRUDNIAĆ LUDZI TAM, GDZIE WYSTARCZY SZTUCZNA INTELIGENCJA
Niemiecki Federalny Urząd Statystyczny zwrócił uwagę na sprzedaż artykułów spożywczych, która w ujęciu rocznym spadła o 10.3% – jest to największy spadek od 1994 roku. Wśród kategorii niespożywczych również odnotowano silne spadki – w ujęciu miesięcznym o 2.3%, a rocznym 7.2%. Jedyną kategorią, która odnotowała realny wzrost sprzedaży – o 3.8% – były tekstylia.
Niemcy to największy eksportowy rynek dla polskich firm – odpowiada za zakup prawie 30 procent całego eksportu z Polski.
Masz firmę? Nie przegap ważnych informacji dla Twojego biznesu.
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Kup dostęp online do telewizji BIZNES24
Tylko 11,99 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV