Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

SPRZEDAŻ DETALICZNA W RECESJI

Powiązane artykuły:

Spadek sprzedaży okazał się głębszy niż wcześniejsze prognozy, które zakładały spadek o 3.3%. Najmocniej nadal spada sprzedaż prasy, książek i pozostałej sprzedaży w wyspecjalizowanych sklepach (-13.6% r/r). Najlepiej radzi sobie z sprzedaż pojazdów samochodowych, motocykli i części (+3.8% r/r). W oczy rzuca się głęboki spadek sprzedaży dóbr trwałego użytku. W kategorii meble, rtv i agd realna wartość sprzedaży była aż o 11.6% niższa niż w lipcu ubiegłego roku.

SPRZEDAŻ DETALICZNA W RECESJI

Ogółem przez pierwsze siedem miesięcy tego roku sprzedaż detaliczna liczona w cenach stałych była o 5.4% niższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na spadek wpływały przede wszystkim dwa czynniki. Obok efektu wysokiej bazy wywołanej napływem kilku milionów uchodźców ukraińskich, dotkliwie uderzył w konsumpcję realny spadek wynagrodzeń, który zmusił nas do ograniczenia wydatków.