Pod koniec ubiegłego tygodnia grupa opublikowała swoje wstępne wyniki za 2022. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 4 mld 900 milionów zł (w 2021 to niecałe 3,5 mld), a zysk netto wyniósł prawie 757 mln zł. Rok rekordowy, mimo trudnego otoczenia gospodarczego. – Najważniejszym elementem, który dał nam szansę na uzyskanie tak doskonałych wyników, był popyt – powiedział w prezes spółki, Michał Jarczyński.
Te rynki, na których uczestniczymy – czyli m.in. Skandynawia, Niemcy, Francja, Europa Środkowo-Wschodnia – odnotowały bardzo wysoki wzrost gospodarczy. Popyt na papier graficzny przekraczał podaż i w związku z tym udawało się nam w całości na klientów przenosić wzrosty inflacyjne, czyli koszty energii, celulozy oraz transportu. To, że skupiliśmy się przede wszystkim na rynku europejskim, pozwoliło nam być bardziej efektywnym kosztowo. A podjęta ponad 5 lat temu decyzja o tym, że będziemy wytwarzać jak najwięcej energii w swoich własnych zakładach, przyniosła efekty. Rok 2022 pozwolił nam na mniejsze problemy z kosztami energii w stosunku do konkurencji. Do tej pory mniej więcej 50 proc. energii wytwarzaliśmy sami, naszym celem jest to, żeby w perspektywie 5-7 lat w całości wytwarzać energię na miejscu i w całości będzie to energia niepowodująca emisji CO2.
CZYTAJ TEŻ: „WCHODZIMY W NOWY OBSZAR BIZNESU”. MACIEJ GÓRSKI O PHOTON ENERGY
W tym roku spółka zamierza jeszcze mocniej dywersyfikować swoją działalność i mocno rozwijać segment opakowań. Najświeższym newsem z Grupy jest to, że podpisała wraz ze swoją szwedzką spółką zależną – Rottneros – umowę joint-venture w sprawie budowy fabryki opakowań biodegradowalnych w Kostrzynie nad Odrą. Jakie nadzieje wiąże z nią grupa?
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV