Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

TRANSKRYPCJA WYWIADU

SPODZIEWANY PROTEST PRZY BALTIC HUB 8 LISTOPADA (ROZMOWA)

O problemach z rozładowaniem kontenerów w Porcie Gdańskim, oraz ich skali rozmawiał Marcin Dobrowolski z BIZNES24 z Przemysławem Banuchą, Creative Logistics, właścicielem firmy transportowej.

SPODZIEWANY PROTEST PRZY BALTIC HUB 8 LISTOPADA (ROZMOWA)
źródło: BIZNES24

MARCIN DOBROWOLSKI, BIZNES24: A skalę problemów w samym porcie Gdańsk, a konkretnie w terminalu kontenerowym może ukazywać fakt, że nie tylko jest problem z przyjmowaniem kontenerów do tego terminala na statkach, ale również z ich dystrybucją dalszą. Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych przygotowuje się do akcji protestacyjnej 8 listopada. Organizacja chce w ten sposób zwrócić uwagę na problemy, jakie odnotowuje się przy odbieraniu kontenerów z gdańskiego terminalu. Z nami jest Przemysław Banucha, Creative Logistics, właściciel firmy transportowej. Dzień dobry.

PRZEMYSŁAW BANUCHA, CREATIVE LOGISTICS: Dzień dobry, witam Panie Marcinie.


TO JEST AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA ROZMOWY PRZEPROWADZONEJ

NA ANTENIE TELEWIZJI BIZNES24


MD: Słyszał pan przed chwilą: 4 godziny na odbiór kontenera przy 20 minutach czasu wcześniejszego. Może Pan potwierdzić, że tyle to trwa?

PB: Powiem szczerze – to trwa nawet dużo dłużej. Te cztery godziny to jest takie optymistyczne podejście, ponieważ powiem Państwu, że tutaj jest bardziej problem związany z dostępnością w ogóle slotów i wjazdów do Baltic Hub. Tak, my z tym problemem się borykamy już od wielu lat. I tutaj spotykamy się z zarządcami portu. Ale powiem Państwu, że tutaj oni są głusi na nasze prośby i nasze sugestie, które po prostu…

MD: W takim razie, Panie Przemysławie za chwilę powiemy o tym, jakie są problemy i jak można je rozwiązać. Zacznijmy jednak od sprawy najważniejszej dla wszystkich, którzy będą w Gdańsku ósmego listopada. Gdzie i co będziecie robić, jako transportowcy?

PB: Planujemy protest przy bezpośrednim dostępie do Baltic Hub i będziemy po prostu protestowali, żeby zwrócić uwagę władz portu i po prostu zarządców Baltic Hub na sytuację związaną z problemami z płynnością i zjazdami do Baltic Hub i z obsługą, która po prostu się wydłużyła do nawet 6 godzin w porcie. A już nie mówimy o tym, że po prostu otrzymanie tutaj tego slotu i dostępu do tego portu to jest już ostatnio graniczy z cudem.

MD: Co proponujecie? Czy macie jakieś rozwiązanie tego problemu? Nie chcę wchodzić w ten cały mechanizm, oczywiście dosyć skomplikowany, przydzielania okienek, w których kierowca musi rachować to na kilka dni wcześniej, żeby dojechać do portu. Czy macie jakieś rozwiązanie? No i jeszcze sprawy czysto socjalne, które również nie są rozwiązane w Porcie Gdańskim…

SPODZIEWANY PROTEST PRZY BALTIC HUB 8 LISTOPADA (ROZMOWA)
źródło: BIZNES24

PB: Powiem szczerze, zaczynając od tych problemów, bo Baltic Hub nie jest w stanie od kilku lat zapewnić sanitariatów. W ogóle powiem Państwu, to jest już skandaliczne podejście portu związanego z tym, że kierowcy oczekują kilka godzin, mają zakaz wyjścia z samochodu, a nie mają żadnego zaplecza sanitarnego. Tak, że to już w ogóle poruszamy ten temat od 5 lat i Baltic Hub nie jest w stanie zapewnić takiej podstawowej rzeczy dla pracowników.

MD: W jakiej liczbie samochody codziennie przyjeżdżają do portu po kontenery?

PB: Nie przekracza na pewno to 1000-1500 samochodów na dobę. Ogromny wolumen, ogromna ilość, powiem szczerze kierowców, którzy przejeżdżają, którzy po prostu oczekują w pobliżu tego terminala i to jest po prostu skandaliczne, żeby nie było zapewnionych sanitariatów na terenie portu. Tak, jak teraz borykaliśmy się z takim problemem, że na przykład tutaj serwery padły w Baltic Hub i kierowcy stali po 8-10 godzin i nie mogli wyjść z kabiny. Także nie mieli w ogóle żadnego zaplecza, żadnej pomocy ze strony Baltic Hub.

Wracając do tematu naszych tutaj propozycji. Powiem szczerze: my prowadzimy od wielu lat rozmowy z Baltic Hubem i Baltic Hub jest głuchy na nasze prośby i na nasze sugestie, jakie tutaj zaproponowaliśmy.

Natomiast mamy tutaj przygotowane parę rozwiązań, bo to jest, proszę Państwa, to jest około 1500 firm, które po prostu tutaj mają skalę pojazdów od 200-300 do jednego i każdy ma jakiś pomysł, opracowaliśmy takie propozycje dla Baltic Hub z naszej strony, jakby to mogło usprawnić pracę portu.

MD: A ta najważniejsza z Pańskiego punktu widzenia? Która propozycja?

PB: Najważniejsza? Najważniejsze jest nie ograniczanie dostępu dla przewoźników i dla kierowców, bo na ten moment Baltic Hub reguluje przepływ pojazdów za pomocą systemu e.Brama i po prostu utrudnia nam dostęp. Jeżeli my spędzamy i kierowcy spędzają kilkanaście godzin na szukaniu…

MD: Ponieważ czas nas goni, będziemy o to pytać terminal kontenerowy. Prowadzimy korespondencję. Niestety nie mogli się oni, jak twierdzą, wypowiedzieć na naszej antenie, więc jest to na razie korespondencja mailowa. I jeszcze jedna rzecz. Bo Wy przewozicie, odbieracie kontenery z Portu Gdańsk, z tego terminala. To w tych kontenerach są towary, które potem lądują w naszych sklepach, które są zamawiane, które są półproduktami do wytwarzania dalszych produktów. Na tym wszystkim i na tych potwornych opóźnieniach oczywiście tracą przedsiębiorcy, którzy te towary zamawiają. Co by Pan powiedział tym przedsiębiorcom, wobec których Pan jest podwykonawcą, bo dowozi Pan do nich te towary? Przedsiębiorcom, którzy pewnie też na ten protest nie będą patrzeć przychylnym okiem, bo to znowu jakieś opóźnienia wywoła.

PB: Powiem szczerze, my już na ten moment jesteśmy bezradni. Nam tylko zostało już protestować, bo po prostu szala tego problemu urosła do takiej skali, że po prostu kierowcy i przewoźnicy są bezradni. Proszę Państwa, niestety, ale nie mamy innego sposobu, pokazania tego i po prostu ruszenia tego problemu, jak protestować i to po prostu pokazać.

MD: A czy ta sytuacja zwiększa, podnosi koszty również transportu?

PB: Oczywiście, że podnosi. Proszę Państwa, wyobraźcie sobie, że my po prostu realizujemy na krótkich odcinkach relację – taki jeden kierowca w stanie zrobić pięć takich krótkich kursów. Na ten moment przez problemy z dostępnością do portu kierowca wykonuje 1-3 takie kursy w tygodniu.

MD: Dziękuję Panie Przemysławie. Trzymamy kciuki za powodzenie rozmów z Baltic Hub. Przemysław Banucha, Creative Logistics był naszym gościem.
 
PB: Dziękuję bardzo.

Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Tylko 11.99 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę

BIZNES24 przez Internet

Click to comment

Chcesz coś dodać? Śmiało!

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

TRANSPORT

Transport morski znowu zaczyna straszyć. Koszt wysłania konteneru z Chin do europy wzrósł nawet o 400 proc. Najbardziej podrożały ceny frachtu z największego portu...

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O problemach w branży TSL rozmawiał Marcin Dobrowolski z BIZNES24 z Markiem Wochem, zastępcą Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców.

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O tym czy warto sprowadzić samochód z Chin oraz ile to może kosztować rozmawiał Marcin Dobrowolski z BIZNES24 z Cezarym Ewertowskim z firmy logistycznej...

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O wynikach i wachlarzu zamówień rozmawiał Roman Młodkowski z BIZNES24 z Krzysztofem Kosiorkiem-Sobolewskim, prezesem Zrembu Chojnice.