Inwestorzy przestraszyli się ryzyk, które dla Sony wynikają z zakupu spółki Blizzard Activision przez Microsoft. Microsoft ogłosił wczoraj, że zapłaci za jedną akcję producenta m.in. Call of Duty, czy World of Warcraft 95 dolarów, co daje wycenę całej spółki na poziomie ok. 70 miliardów dolarów.

Microsoft kupuje Blizzard
Dla Microsoftu to największa w historii akwizycja, dla Sony – jedno z największych zagrożeń. Obie firmy biją się o serca graczy swoimi konsolami do gier – w tej chwili większość rynku należy do Sony Playstation, Microsoftowy Xbox zostaje wyraźnie w tyle, szczególnie po udanym wprowadzeniu na rynek konsoli Playstation 5 nieco ponad rok temu. Ale to, co przyciąga graczy do zakupu jednej z topowych konsol to gry, które są dostępne na danej platformie. Jeśli Microsoft odetnie Sony od takich hitów, jak Call od Duty, czy Candy Crash – może przeważyć szalę na swoją stronę.
CZYTAJ TEŻ: MICROSOFT KUPUJE BLIZZARD. CD PROJEKT ROŚNIE DO POWYŻEJ 200 ZŁ
Ostatnich 20 lat to dla Sony ciąg straconych rynków – i ciąg giełdowych spadków. Zaczęło się od iPoda, którym Apple wygryzł Walkmany Sony z rynku mobilnych odtwarzaczy muzyki. Kolejny cios to odebranie przez koreańskie firmy – LG i Samsunga – pierwszeństwa na rynku telewizorów.

W ciągu pierwszych 10 lat XXI wieku akcje Sony straciły 97% swojej wartości – kurs zjechał z 30 tysięcy jenów na przełomie wieków do nieco ponad 800 jenów w 2012 roku. Od tego czasu Sony powoli się dźwiga, głównie dzięki udanej ekspansji na rynku gamingowym. Od 2012 roku kurs Sony odzyskał połowę ze swoich wcześniejszych strat przekraczając na początku tego roku – po raz pierwszy od marca 2000 roku – poziom 15 tysięcy jenów. Ale uzależnienie od gamingu – 1/3 rocznych przychodów Sony pochodzi z tego rynku – wystawia Sony na takie szoki, jakie właśnie obserwujemy.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV