Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

SGH: GORSZA KONIUNKTURA W HANDLU

Powiązane artykuły:

Dla porównania w drugim kwartale wskaźnik koniunktury zwiększył sie o 1.3 pkt i wynosił 3.3 pkt.

Jednak jak zauważono w raporcie, mimo pogorszenia się koniunktury w handlu, wartość wskaźnika za trzeci kwartał jest jednak wyższa od średniej dla trzech kwartałów z ostatnich dziesięciu lat oraz wyższa od poziomu odnotowanego przed rokiem w trzecim kwartale. Wówczas wskaźnik SGH był na minus 3.1 pkt.

Według autorów badania, o poprawie koniunktury informowały przedsiębiorstwa prowadzące działalność w miastach, zwłaszcza w dużych. Spadek wartości wskaźnika koniunktury – poniżej zera – odnotowano jedynie dla przedsiębiorstw działających na terenach wiejskich.

Według autorów badania możliwości poprawy sytuacji przedsiębiorstw handlowych ograniczają: rosnące koszty zatrudnienia pracowników, silna konkurencja oraz niedostateczny popyt.