Volkswagen tłumaczy, że przeniesienie do polski całej produkcji silników diesla pozwoli zabezpieczyć zatrudnienie w Volkswagen Motor Polska, a w szczególności w fabryce w Polkowicach, w której zatrudnionych jest 1300 pracowników. Fabryka dziennie produkuje 2,5 tysiąca jednostek napędowych, a do 2025 roku będzie w pierwszej trójce największych wytwórców silników wysokoprężnych do samochodów osobowych w Unii Europejskiej.
CZYTAJ TEŻ: CZESKI FILM, CZYLI ESTOŃSKI CIT W PRAKTYCE (ROZMOWA)
Na zapewnienie Volkswagena, że przeniesienie produkcji silników diesla do Polski wynika z chęci zabezpieczenia miejsc pracy w Polkowicach trzeba jednak patrzeć w kontekście decyzji niemieckiego koncernu sprzed pół roku. Volkswagen zdecydował wówczas, że nie jego inżynierowie nie będą już pracować nad nowymi generacjami silników spalinowych. Jedyne prace rozwojowe będą związane z dostosowywaniem istniejących już konstrukcji do nowych norm emisji spalin.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV