Zdaniem Midery 18.5-procentowy udział PKO BP w aktywach bankowych w Polsce jest zbyt mały i bank powinien celować w wyższy poziom. Nie odpowiada jednak na pytanie, czy celem jest – jak w przypadku liderów bankowych na innych rynkach – aż 30 procent udziałów. Deklaruje chęć zwiększenia udziału w rynku hipotek, mimo iż tu bank ma już prawie 1/3 polskiego rynku. Konkurenci nie muszą się jednak bać wojny cenowej – prezes Midera zapowiada, że chce zwiększać udział w rynku bez obniżania marż. Za to zwiększając wyraźnie obecność w Internecie – czy to kupując miejsce na portalach z ogłoszeniami nieruchomościowymi, czy tworząc własny portal.
PKO BP ma tu doświadczenie – w ciągu kilku lat bankowi udało się stworzyć internetową platformę sprzedaży aut Automarket. Sam Midera ma zresztą doświadczenie w eCommerce – jest właścicielem spółki obsługującej sprzedaż w marketplace’ach takich jak Allegro, Zalando, Empik, czy eMag.