Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

PRACE NAD CPK CAŁY CZAS TRWAJĄ

Powiązane artykuły:

Według Laska, z którym rozmawiała radiowa Jedynka ostateczne koszty CPK mogą okazać się większe, niż pierwotnie zakładano. W rozmowie pełnomocnik podał przykład przekopu przez Mierzeję Wiślaną, który „miał kosztować 800 mln złotych, a ostatecznie jego koszt osiągnął ponad 2 mld i cały czas rośnie, bo teraz trzeba wydać ponad 100 mln zł na budowę toru wodnego do elbląskiego portu.

Maciej Lasek dodał, że wiele osób zapomina, iż projekt CPK obejmuje nie tylko lotnisko, ale całą sieć komunikacyjną, w tym kolejową. Przypomniał, że koszty budowy linii dużych prędkości, i to tylko pierwszego odcinka, tzw. „Y” – łączącego Warszawę z Wrocławiem i Poznaniem szacowane są na 155 mld złotych.