CCC chwali się, że 4 kwartał był już trzecim z rzędu w historii spółki, w którym przychody przekroczyły 2 miliardy złotych. W ujęciu rocznym to wzrost o aż 46%. Niestety prawie równie szybko – bo o 41% – rosły koszty, które przekroczyły miliard złotych. CCC broni tego wysokiego poziomu kosztów promowaniem swojej nowej marki – czyli sklepów modowych Half Price.
Część modowa ma być filarem wzrostów CCC w najbliższych latach – spółka w ogłoszonej w ubiegłym roku strategii poinformowała, że chce wyjść z butów sprzedawcy wyłącznie obuwia – i przenieść się na trzykrotnie większy rynek ubrań.
Mimo ogromnych przychodów zysk EBITDA nadal jest skromy – wyniósł w 4 kwartale 26 milionów złotych. To oznacza, że z każdych stu złotych przychodów CCC miało w czwartym kwartale ubiegłego roku tylko złotówkę i 30 groszy EBITDy.
CCC – w dużej mierze dzięki spółce zależnej Eobuwie – jest już obecnie przede wszystkim detalistą internetowym. Przychody z e-commerce stanowiły w 4 kwartale 56% całości przychodów. W całym ubiegłym roku e-commerce miał 51% udziału w przychodach spółki.
Warto pamiętać, że CCC ma przesunięty o miesiąc rok obrotowy i 4 kwartał dla spółki skończył się w listopadzie.
Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Kup dostęp online do telewizji BIZNES24
Tylko 9,9 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV