Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

POLSKIE SKLEPY SPRZEDAJĄ MNIEJ ZA TYLE SAMO

Powiązane artykuły:

Codzienne zakupy mogą naprawdę przyprawić o drżenie serca. A nawet jeżeli jakiś produkt nie podrożał dramatycznie, możemy spodziewać się, że producenci wynagradzają sobie rosnące koszty na inne sposoby. Jednym z nich jest downsizing.

Zjawisko polega na tym, że producenci zmniejszają gramatury swoich towarów. W ostatnim czasie ma się to nasilać, ponieważ rosną koszty produkcji, a polski konsument jest wyczulony na cenę jak nigdy wcześniej – pisze portal dlahandlu.pl.

Przykłady? Portal zaobserwował, że zmniejszyła się gramatura mydła Dove sprzedawanego w kostce. Jeszcze do niedawno było to 100 gramów, teraz na sklepowej półce znajdujemy produkt z gramaturą o 10 gramów mniejszą. Na rynku pojawiły się zmniejszone opakowania herbaty Lipton Yellow Label. Produkty był sprzedawany w opakowaniach zawierających 100 torebek, teraz jest ich 92 a czasami także 88.

CZYTAJ TEŻ: DROŻYZNA W SKLEPACH NIE ODPUSZCZA

Mamy też złe wieści dla fanów słodkości. Zmniejszyła się gramatura wedlowskiej czekolady. Do niedawna na opakowaniu widniał napis 100 gramów, teraz w sklepach widujemy produkt 80 g. Wreszcie Lubella – która sprzedawała spaghetti w opakowaniu 500, teraz jest to 400 gramów. Przypomnijmy, według szacunków Głównego Urzędu Statystycznego inflacja w sierpniu wyniosła 17,2 proc. rok do roku, jej dynamika jest najwyższa od 1997 roku.

Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

POLSKIE SKLEPY SPRZEDAJĄ MNIEJ ZA TYLE SAMO

Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)

Sprawdź na BIZNES24.TV