Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

POLSKA CZWARTYM EKSPORTEREM CZEKOLADY NA ŚWIECIE

Powiązane artykuły:

Zarówno światowy, jak i rodzimy rynek słodyczy czekoladowych rozwija się pomimo pandemii. Wartość światowego rynku tych produktów na koniec ubiegłego roku była oceniana na 106 mld dolarów.

Również statystyki z polskiego rynku wskazują, że polska branża czekoladowa pozostaje w całkiem dobrej formie. Powołując się na dane agencji Nielsen wskazano, że wartość naszego rynku wyrobów czekoladowych w czerwcu 2021 roku wyniosła 7,65 mld zł, co oznacza wzrost o 0,5 proc. rdr.

W 2020 roku Polska odnotowała najszybszy wzrost, wynoszący ponad 13 proc. rdr. Sprzedaż krajowych firm za granicę rosła około dwa razy szybciej niż wicelidera – Francji (6,8 proc.) i trzeciej Austrii (6,6 proc.)

W raporcie zaznaczono, że w ciągu kilkunastu ostatnich lat spożycie czekolady w przeliczeniu na statystycznego Polaka wzrosło o około 30 proc. – z 4 kilogramów w 2007 roku do 5,2 kilograma obecnie. Nadal jemy jej sporo mniej niż na przykład Austriacy czy Niemcy (8,3 kg rocznie na mieszkańca), a o ponad 2 kg rocznie wyprzedzają nas Szwajcarzy, Brytyjczycy i Szwedzi.

Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

POLSKA CZWARTYM EKSPORTEREM CZEKOLADY NA ŚWIECIE

Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)

Sprawdź na BIZNES24.TV