Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

PO REZYGNACJI CEO WOODPECKERA KURS AKCJI SPADŁ DO POZIOMÓW NAJNIŻSZYCH W HISTORII (ROZMOWA)

Powiązane artykuły:

MARCIN DOBROWOLSKI, BIZNES24: Współzałożyciel Woodpeckera zrezygnował z pełnienia funkcji szefa tej technologicznej firmy i to ze skutkiem natychmiastowym. Dziś jest z nami Mateusz Tarczyński, były już prezes od Woodpeckera, ale wciąż współzałożyciel i jeden z głównych akcjonariuszy tej spółki. Dzień dobry Panie prezesie. Dlaczego rezygnacja? Jakie były przyczyny tej decyzji?


TO JEST AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA ROZMOWY PRZEPROWADZONEJ

NA ANTENIE TELEWIZJI BIZNES24


MATEUSZ TARCZYŃSKI, WOODPECKER: Dzień dobry panie redaktorze. Zacznę może od tego, że nie rozstałem się ze spółką. Zmieniła się po prostu moja rola, którą w firmie pełnię. Nadal jestem dużym akcjonariuszem, nie sprzedaję żadnych akcji. Zgłosiłem swoją kandydaturę do rady nadzorczej. Planuję doradzać, współpracować blisko z zarządem, podpowiadać w kwestiach związanych z rozwojem produktu, marketingiem, strategią.

Decyzja wynika z trzech podstawowych rzeczy. Pierwsze to są kwestie osobiste. Pełnienie tej roli jest też bardzo obciążające. Natomiast dużo ważniejszy jest też etap rozwoju spółki. Ja świetnie się odnajduję i sprawdzam na etapie takiej innowacji, szukania, eksperymentowania. Natomiast przychodzi taki moment, kiedy to, co wypracowaliśmy, trzeba teraz zoptymalizować, zmonetyzować, zmultiplikować.

I uważam, że tak, jak mówiłem na naszej ostatniej konferencji wynikowej jest teraz czas, kiedy my firmę musimy zorganizować, zoptymalizować. Ja widzę też teraz nową rolę, nową konfigurację w całej tej układance. Pomimo tego, że ta decyzja z zewnątrz może się wydawać nagła, jest przemyślana i przygotowana także z mojej strony, to nie jest aż tak duża zmiana, jak mogłoby się to wydawać.

MD: No dobrze, ale wczoraj przestraszył Pan inwestorów. Wczoraj 20% spadku, dzisiaj 4,5% spadku, poziom poniżej ceny emisyjnej. Tego trudno nie łączyć z bardzo dużym spadkiem liczby klientów oraz spadkiem przychodów. Dlaczego tracicie tak mocno klientów i spadają Wam przychody?

PO REZYGNACJI CEO WOODPECKERA KURS AKCJI SPADŁ DO POZIOMÓW NAJNIŻSZYCH W HISTORII (ROZMOWA)
źródło: BIZNES24

MT: Klientów nie tracimy mocno i te przychody też. To nie jest tak, że jest jakiś drastyczny spadek. To jest specyfika naszego modelu biznesowego SaaS, w którym jest tak, że naturalną koleją rzeczy jest to, że trochę zmieniają się oczekiwania klientów i to, co produkt aktualnie dostarcza. Dlatego my cały poprzedni rok poświęciliśmy na bardzo duże dostosowanie się do rynku. Niestety w wyniku opóźnień i to takich liczonych już w miesiącach, nawet niektóre można powiedzieć na ponad kwartał nie byliśmy w stanie monetyzować tego, co wypracowaliśmy.

Dopiero teraz w tym pierwszym kwartale te rzeczy wchodzą na produkcję, że tak powiem, czyli użytkownicy nasi mogą z tego korzystać. No i w wyniku tych opóźnień było trudno budować na tym wzrosty. Natomiast te prace są już na ostatniej prostej i teraz jest czas, kiedy trzeba to wykorzystać. Z naszej perspektywy i z mojej perspektywy przynajmniej to wygląda też zupełnie inaczej.

MD: Powiedział Pan, że nie są to duże spadki klientów. Jednak bym tutaj się kłócił. Oczywiście Pan ma prawo bronić osiągnięć swoich firmie. Natomiast 4356 klientów to jest o 300 mniej niż rok wcześniej. To są dane po czwartym kwartale 2023 roku. Przychody: 6,5 miliona o 6% niższe rok do roku. Zysk netto skurczył się o 95% do 93 tysięcy 400 złotych. To są jednak wyniki, które inwestorów mogą przestraszyć.

MT: Jak najbardziej to rozumiem.

MD: Czy to nie jest tak, że tracicie, bo Sztuczna inteligencja Was uderzyła? Sztuczna inteligencja konkurencji?

MT: To to nie jest tak. Tak, jak było widać w naszej historii rozwoju są takie momenty, kiedy dajemy duży nacisk na to, żeby powiększać bazę kliencką i budować wzrosty w ten sposób. Są takie momenty, kiedy staramy się zwiększyć ten średni przychód klienta z naszej bazy klienckiej. Teraz mieliśmy okres, kiedy musieliśmy się zdecydowanie dostosować do tych zmian rynkowych.

Zrobiliśmy to. Jeżeli popatrzy się też to, co prezentujemy za wydatki za ostatni rok, no to widać, że ta lwia część inwestycji to jest tak naprawdę dostosowanie oprogramowania do tych zmian. Całe szczęście uważam, że to zrobiliśmy. Trzeba teraz ten czas przejść i na tej bazie można budować silniejszy marketing, silniejsze wzrosty.

Jesteśmy w wielu częściach świata, mamy tysiące klientów z różnych branż, tysiące ludzi testują nas, co miesiąc, setki nowych klientów kupuje. To jest kwestia teraz, żeby zoptymalizować dobrze ten flow sprzedażowy, marketingowy, czyli to, co mamy opracowane na tych rynkach, na których jesteśmy już od lat, mamy z tym związany know-how i tak jak mówiłem, po to teraz jest ta reorganizacja, żeby optymalnie to wykorzystać. Myślę, że będzie to widać w przyszłości.

MD: Panie prezesie. Panie Mateuszu, oglądają nas wasi klienci i wasi byli klienci pewnie też, no i dużo potencjalnych Waszych przyszłych klientów. To teraz proszę wykorzystać tę okazję i proszę powiedzieć do nich, co Pan może im obiecać na 2024 rok.

MT: Mogę powiedzieć, że pracujemy nad bardzo fajnymi zmianami w aplikacji. Właściwie kończymy je. Są już na ostatniej prostej. Wydaje mi się, że dzięki Woodpeckerowi będzie można budować bardzo fajne, jeszcze bardziej efektywne ścieżki sprzedażowe. Zachęcam do korzystania, testowania. Myślę, że będą Państwo też widzieli i będą mogli z tego skorzystać.

MD: A do inwestorów, którzy Wam zaufali i liczyli na to, że kurs będzie nieustannie rósł?

MT: Ja jestem też jednym z większych akcjonariuszy. Mój osobisty majątek to Woodpecker i jest jego bardzo ważną częścią i jestem o to całkiem spokojny, patrząc na te ruchy, które mamy zaplanowane. 7 marca zapraszamy na webinar inwestorski, na którym opowiemy dokładnie jak to będzie wyglądało krok po kroku.

Liczę, że ci inwestorzy, którzy zachowają zimną krew i będą chcieli z nami dalej uczestniczyć liczę, że na tym skorzystają, tak jak również my na pewno będziemy nad tym pracowali. Moje serce jest ciągle też przy Woodpeckerze. To też nie jest tylko dla mnie biznes. To jest firma, którą tworzyłem od zera, jestem z nią związany i zależy mi cały czas bardzo na jej sukcesie. Nawet, jeżeli moja rola w tej konfiguracji się zmienia.

MD: Będziemy trzymać kciuki, jak i za wszystkie spółki, które są notowane na naszym warszawskim, polskim parkiecie. Woodpacker i były prezes, Mateusz Tarczyński, a od być może wkrótce już członek rady nadzorczej tej spółki był naszym gościem. Bardzo dziękuję Panu za rozmowę.

MT: Dziękuję bardzo.


Masz firmę? Nie przegap ważnych informacji dla Twojego biznesu.

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

Kup dostęp online do telewizji BIZNES24

PO REZYGNACJI CEO WOODPECKERA KURS AKCJI SPADŁ DO POZIOMÓW NAJNIŻSZYCH W HISTORII (ROZMOWA)

Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)

Sprawdź na BIZNES24.TV