Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko spółce P4, operatorowi sieci Play, pod zarzutem karania konsumentów utratą rabatu za e-fakturę w sytuacji, gdy spóźnili się z płatnością za abonament lub inne usługi dodatkowe.
Jak wskazał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, abonenci sieci Play, którzy zrezygnowali z papierowych faktur, mogą skorzystać z rabatu za e-fakturę i terminowe płatności w wysokości 5 zł miesięcznie.
CZYTAJ TEŻ: E-FAKTURY CORAZ BLIŻEJ (ROZMOWA)
Zdaniem prezesa UOKIK utrata rabatu za nieopłacenie faktury w terminie ma charakter kary umownej. Tymczasem, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, przedsiębiorcy mogą zastrzegać tego rodzaju sankcje jedynie w przypadku zobowiązań niepieniężnych. Stąd postępowanie Urzędu przeciwko P4.
Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Kup dostęp online do telewizji BIZNES24
Tylko 9,9 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV
