Agora nie zamierza już nikogo przejmować, chce jednak do 2026 roku osiągnąć EBITDA w wysokości minimum 200 mln zł. Kiedyś giełdowy gigant, dziś chwiejący się kolos, próbuje wrócić do dawnej chwały.
Zgodnie z zaprezentowaną strategią wciągu najbliższych czterech lat spółka zmierza wrócić do TOP4 firm mediowych w Polsce. Chce postawić na jakościowe treści oraz niezależne media.
Spółka zakłada że jej EBITDA wróci do poziomu pozwalający na dynamiczny rozwój całej grupy i wypłatę dywidendy.
Agora liczy też, że uda jej się otworzyć na zewnętrznych inwestorów i partnerów. Spółka w swojej strategi wraca do korzeni. Chce postawić na jakościowe treści oraz niezależne media. Ułatwić to ma nowa struktura spółki, która ma pozwolić na działania bardziej elastyczne, ale przede wszystkim efektywne finansowo.
Spółka zakłada, że jej segment prasy cyfrowej i drukowanej w ciągu 2 lat osiągnie trwałą samowystarczalność finansową.
W segmencie radiowym planowane jest osiągnięcie pozycji lidera w Polsce w perspektywie 5 lat.
Z kolei sieć kin Helios planuje w przyszłym roku spłacić 80 mln zł kredytów, które zostały zaciągnięte na potrzeby utrzymania podczas pandemii.
A my przypominamy, że od szczytu w 2005 roku akcje Agory straciły 90 proc….