Ta historia może zainteresować wielu z państwa korzystających z reklam Google. Alphabet został pozwany przez departament Sprawiedliwości USA za nadużywanie monopolu. Zdecydowana większość kampanii reklamowych w internecie oparta jest o narzędzia i usługi, które daje Google.
Alphabet daje możliwość nie tylko prezentacji treści firm, ale też dostarcza narzędzia, które pozwalają sprawdzić, czy wykupiona w Google reklama była skuteczna. Innymi słowy. Płacimy Google za reklamę i Google sam na sprawdza czy była ona skuteczna.
O to właśnie Departament Sprawiedliwości i grupa stanów pozwały Google, oskarżając spółkę o nadużywanie monopolu na technologię, która napędza reklamę online.
CZYTAJ TEŻ: SŁABE WYNIKI JOHNSON&JOHNSON. ALE RYNEK SPODZIEWAŁ SIĘ JESZCZE GORSZYCH
W pozwie Departament Stanu domaga się wymuszenia na Alphabecie sprzedaży części produktów. To miałoby doprowadzić do rozbicia monopolu na rynku reklamy online. To już piąty pozew antymonopolowy wniesiony przez amerykańskich urzędników przeciwko Google od 2020 roku.
Google od dłuższego czasu oskarżane jest przez wydawców stron internetowych internetowych o to, że zaniża zyski z wyświetlanych na stronach reklam.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV