W przekazanym komunikacie PGE informuje, że 8 czerwca w Brukseli rozpoczęła się druga odsłona międzynarodowej kampanii informacyjnej której celem jest komunikacja o społecznych, gospodarczych i środowiskowych skutkach zamknięcia kopalni Turów. W zamierzeniu spółki kampania “Green Deal, not a Grim Deal” ma zwrócić uwagę unijnych decydentów i międzynarodowej opinii publicznej na problematykę i konsekwencje nagłej i – zdaniem PGE – niesprawiedliwej transformacji oraz losu lokalnej społeczności w regionie turoszowskim.
W ramach pierwszej odsłony kampanii prowadzonej od 27 kwietnia do 24 maja mieszkańcy regionu podpisali – jak twierdzi PGE – 10 tysięcy kartek w obronie kopalni Turów. Kartki te – jak zapewnia spółka – zostaną przekazane Przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen.
Kampania „Green Deal, not a Grim Deal – Zielony Ład, a nie dzika transformacja” zostanie przeprowadzona w Brukseli na kilkudziesięciu nośnikach zewnętrznych i potrwa do 21 czerwca.
