W drugim w kwartale tego roku pepsico wypracowało zysk na akcję w wysokości 2 dolarów i 28 centów, analitycy spodziewali się o 12 centów słabszego wyniku. Przychody w tym czasie natomiast wyniosły 22 i pół miliarda dolarów wobec oczekiwanych 70 milionów dolarów więcej.
Firma zawęziła również swoje prognozy przychodów na cały rok. Pepsi spodziewa się teraz organicznego wzrostu przychodów o około 4%, co jest bardziej ostrożną perspektywą niż poprzednia prognoza na poziomie CO NAJMNIEJ 4%.
Dyrektor wykonawczy spółki powiedział , że konsumenci stali się bardziej świadomi wartości. Po kilku latach podwyżek cen, kupujący stawiają opór, kupując mniej paczek chipsów lub przechodząc na tańsze opcje marek własnych.
Sprzedaż Frito-Lay North America spadła o 4%, natomiast sprzedaż Pepsi w Ameryce Północnej zmniejszyła się o 3%.