Odstąpienie umów najmu 29 sklepów w Austrii będzie dla marki CCC wycofaniem się z rynku, który przez dwa ostatnie lata nie tylko przynosił stratę, ale generował również ujemne przepływy pieniężne. Spółka pozostawi sobie wyłącznie 3 lokalizacje, które przejdą rebranding na sieć HalfPrice. To nowy koncept grupy CCC, podobny do sieci TK Max, czyli sprzedający przecenione kolekcje znanych marek odzieżowy.

Austriacki rynek okazał się mocno nierentowny, mimo stosunkowo wysokich przychodów które przynosiły tamtejsze sklepy. Licząca 8.8 mln ludności Austria była w 2020 roku szóstym – pod względem przychodów – największym rynkiem dla CCC.

CCC o zamiarze zamknięcia większości swoich sklepów w Austrii informował już w raporcie rocznym za 2020 rok i konsekwentnie realizuje tę strategię. Niespodzianką jest fakt, że wszystkie sklepy których pozbywa się CCC przejmie obecny od niedawna na GPW południowoafrykański detalista – spółka Pepco. Dla Pepco będzie to debiut na austriackim rynku i dalszy ciąg ekspansji poza dawnym blokiem wschodnim. Nedawno spółka otworzyła swoje pierwsze sklepy we Włoszech oraz Hiszpanii.

Pepco za przejęcie 29 lokalizacji nie zapłaci ani CCC, ani właścicielom nieruchomości, w których mieszczą się sklepy.
