Przekop ma umożliwić wpływanie statków morskich do portu morskiego w Elblągu. Cieśnina Piławska, przez którą wiódł jedyny dotychczas szlak morski, znajduje się w granicach Rosji i dostęp do niej bywał już przez Moskwę blokowany.
Oficjalny kosztorys opiewa na niemal 2 mld zł. Nie jest to jednak ostateczna kwota, bo dojdą jeszcze koszty utrzymania. Cieniem na inwestycję może rzucić się również ostatni niepogłębiony odcinek toru wodnego przed portem Elbląg. Rząd zgadza się ponieść ten koszt za cenę przejęcia kontroli nad portem.
Obecnie port w Elblągu mogą obsługiwać barki o zanurzeniu maksymalnie 2 metrów. Głębokość toru wodnego na rzece wynosi bowiem 2,5 m. To wystarczy, by przyjąć jednostki z załadunkiem wynoszącym maksymalnie 1 tys. lub 1,5 tys. ton. Po pogłębieniu do 5 m port będzie w stanie obsłużyć statki przewożące nawet 5-8 tys. ton ładunków.
Dbasz o swoje pieniądze? Nie przegap informacji ważnych dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV