Jak widać z ostatnich danych dotyczących sprzedaży detalicznej w styczniu, popyt wyraźnie słabnie. A największy spadek sprzedaży odnotowano w grupie “prasa i książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” – o potężne, ponad 40%. Jak mocno odbiło się to na giełdowym Legimi?
– W Legimi nie odnotowaliśmy takich gigantycznych spadków – powiedział Mikołaj Małaczyński, prezes spółki. – Przy czym to, co widać w danych za styczeń, ma też związek z sezonowością. Okres grudnia jest zwykle najbardziej urodzajny w branży księgarskiej z uwagi na to, że książka jest doskonałym pomysłem na prezent. W tym roku jeszcze lepszym, bo pozostałe nasze opcje do wyboru okazały się dość drogie, więc szukając oszczędności, decydowaliśmy się na książkę. Oczywiście obserwujemy stronę popytową, jednak na razie nie mamy powodu do niepokoju – ani niepokojenia inwestorów.
CZYTAJ TEŻ: „DAMY WIĘCEJ OKAZJI DO ŚWIĘTOWANIA”. PIOTR GARSTECKI O SCOPE FLUIDICS
A co będzie dalej? Globalne nastroje świadczą o tym, że w branży – robi się coraz trudniej. W styczniu platforma streamingu audio Spotify poinformowała o redukcji zatrudnienia o 6 proc., pracę ma stracić około 600 osób. A jeszcze jesienią zwolniono pracowników z – anulowanych zresztą też – studiów podcastów. Czy spółka nie obawia się, że 2023 będzie zdecydowanie trudniejszy?
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV