Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

KOLEJNY CIOS DLA MARKA ZUCKERBERGA. META Z GIGANTYCZNĄ UNIJNĄ KARĄ

Powiązane artykuły:

O sprawie donosi The Wall Street Journal. Irlandzka Komisja ds. Ochrony Danych, która pełni funkcję głównego regulatora Meta w UE, ukarała spółkę grzywną w wysokości 210 milionów euro za naruszenia unijnych zasad ochrony danych dotyczących Facebooka i dodatkowe 180 milionów euro za naruszenia dotyczące Instagrama

Chodzi o skargi złożone w maju 2018 r., tuż po wejściu w życie rozporządzenia o ochronie danych osobowych, czyli RODO. Meta zmieniła wtedy podstawę, na jakiej przetwarza dane użytkowników, umieszczając zgody prawne w warunkach korzystania z usługi. Tym samym zmuszając niejako użytkowników do akceptowania spersonalizowanych reklam

Dzisiejsza decyzja sprawi, że Meta będzie najprawdopodobniej musiała wprowadzić sporo kosztownych zmian w swojej działalności reklamowej w Unii Europejskiej (jednym z jej największych rynków). Bo ludzi o zgodę na spersonalizowane reklamy – czyli oparte na tym, czego użytkownicy szukają w internecie – należy pytać wprost. A jeżeli duża liczba użytkowników takiej zgody nie wyrazi, mocno ograniczy to jedną z najcenniejszych części działalności Meta. Zdaniem Dana Ivesa, cytowanego przez WSJ analityka Wedbush Securities, wyrok naraża od 5 do 7 procent całkowitych przychodów z reklam spółki. 

To poważne zagrożenie dla firmy, która i tak stoi przed rosnącymi wyzwaniami biznesowymi. Meta odnotowała dwa kwartały spadku przychodów, bo sprzedaż reklam spadła z powodu konkurencji ze strony TikTok. Spółka musiała również zwolnić 11 000 pracowników w obliczu licznych problemów borykających branżę technologiczną. 

CZYTAJ TEŻ: FACEBOOK ZWALNIA 11 TYS. PRACOWNIKÓW. ZUCKERBERG JUŻ ZAROBIŁ NA TYM 2 MLD DOLARÓW

Meta ma teraz trzy miesiące na przedstawienie, w jaki sposób zamierza zastosować się do orzeczenia Irlandzkiej Komisja ds. Ochrony Danych. Spółka przekazała w oświadczeniu: „jesteśmy głęboko przekonani, że nasze podejście jest zgodne z RODO, dlatego jesteśmy rozczarowani tymi decyzjami i zamierzamy odwołać się zarówno od treści orzeczeń, jak i od kar”. 


To jednak nie koniec problemów socialmediowego giganta. Komisja Europejska podejrzewa, że Meta naruszyła też unijne przepisy antymonopolowe wiążąc swoją internetową usługę ogłoszeń drobnych, Facebook Marketplace, z siecią społecznościową Facebook. Chodzi o to, że użytkownicy Facebooka automatycznie uzyskują dostęp do Facebook Marketplace – czy mają na to chęć, czy nie. W przypadku potwierdzenia, praktyki te stanowiłyby naruszenie art. 102 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE), który zakazuje nadużywania dominującej pozycji rynkowej.

Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

KOLEJNY CIOS DLA MARKA ZUCKERBERGA. META Z GIGANTYCZNĄ UNIJNĄ KARĄ

Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)

Sprawdź na BIZNES24.TV