Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

TRANSPORT

MAERSK NIE WRACA NA MORZE CZERWONE

Maersk zawiesza do dowołania kursy przez Morze Czerwone i Kanał Sueski. Z kolei francuski morski przewoźnik kontenerowy CMA CGM zdecydował się, że od połowy stycznia podniesienie o 100 proc. stawki frachtu.

MAERSK
MAERSK NIE WOZI DLA ROSJI

Duński Maersk, który jako jeden z pierwszych zawiesił transport przez morze czerwone próbował w weekend wrócić na popularna trasę żeglugową. Kontenerowiec spółki został jednak zaatakowany przez cztery łodzie jemeńskich bojowników Huti. Z pomocą załodze pospieszyła marynarka wojenna stanów zjednoczonych.

Hut przedstawiają swoje ataki jako formę wsparcia dla oporu palestyńskiego Hamasu przeciwko inwazji sił izraelskich na Strefę Gazy. Nastąpiła ona w odpowiedzi na brutalny atak Hamasu na Izrael 7 października.

Dziś Maersk poinformował, że do dowołania zawiesza żeglugę po Morzu Czerwonym.

Z kolei inny przewoźnik francuski CMA CGM ogłosił we wtorek na swojej stronie internetowej, że od 15 stycznia do odwołania stawka za przewóz 40-stopowego kontenera między Azją a zachodnim Morzem Śródziemnym wzrośnie do z 3 tys.do 6 tys. dolarów.

Stawki frachtu rosną, bo firmy zmuszone są do rezygnacji z żeglugi przez Morze Czerwone. W efekcie statki płynące z Azji do Europy i odwrotnie musza opływać Afrykę co generuje większe koszty.

Click to comment

Chcesz coś dodać? Śmiało!

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O wynikach i wachlarzu zamówień rozmawiał Roman Młodkowski z BIZNES24 z Krzysztofem Kosiorkiem-Sobolewskim, prezesem Zrembu Chojnice.

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O wynikach Rainbow rozmawiał Marcin Dobrowolski z BIZNES24 z Maciejem Szczechurą, prezesem, Rainbow Tours.

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O wynikach Trakcji rozmawiała Natalia Gorzelnik z BIZNES24 z Jerzym Pazurą, dyrektorem finansowym Trakcji.

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O wynikach spółki Unibep rozmawiał Marcin Dobrowolski z BIZNES24 z Dariuszem Blocherem, prezesem Unibep s.a.