LPP odnotowało ponad 1 mld zł skonsolidowanego zysku netto wobec 950 mln zł zysku rok wcześniej. Spółka zapowiedziała, że wypłaci dywidendę w wysokości 430 zł na akcję.
Zysk EBITDA wyniósł prawie 2 MLD 600 mln zł wobec 2 mld zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły z kolei prawie 16 mld zł zł wobec 11 miliardów 330 mln zł rok wcześniej.
Wzrosty przychodów osiągnęły wszystkie marki grupy, a największe – Sinsay.
Jednocześnie wszystkie główne marki LPP wygenerowały więcej przychodów z zagranicy niż z Polski.
Spółka przewiduje, że w 2023 roku będzie miała dwucyfrowy wzrost przychodów. Spółka zakłada, że w tym roku uda jej się osiągnąć marżę na poziomie w przedziale 51 – 53%.
W tym roku LPP ma zamiar wydać ponad 1 mld 100 mln zł na nakłady inwestycyjne, głównie na rozwój sieci salonów stacjonarnych, których spółka chce zwiększyć o 20%.
Zarząd LPP rekomenduje też wypłatę dywidendy w wysokości 430 zł na akcję. Dywidenda miałaby być wypłacona w dwóch równych transzach.
Proponowany dzień dywidendy to 10 lipca, a jej wypłata miałaby nastąpić w dwóch terminach: 14 lipca i 10 października 2023 roku.
Rok temu LPP wypłacił dywidendę w wysokości 350 zł na akcję.