Gdański LPP właściciel takich marek jak Reserved, House czy Sinsay podał po sesji wyniki za pierwszy kwartał. Spółka pokazała wyższą EBITDA ale też niższy niż oczekiwano zysk netto.
I tak w pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/2024 spółka miała ponad 109 mln zł zysku netto. Wynik jest gorszy od oczekiwań analityków, którzy zakładali, że zysk gdańskiej spółki będzie na poziomie 147 mln zł.
EBITDA wyniosła 551 mln zł i była lepsza od oczekiwań rynków, które zakładały, że wyniesienie ona niecałe 527 mln zł.
Przychody grupy wyniosły 3 miliardy 640 mln zł co oznacza wzrost rok do roku o prawie 20%, ale wynik ten mimo że dobry był gorszy od oczekiwań rynków.
Analitycy ankietowani przez PAP zakładali bowiem, że spółka pokaże przychody na poziomie
ponad 3 miliardów 670 milionów złotych.
LPP oceniło, że wzrost przychodów nastąpił głownie dzięki ponad 43% wzrostowi sprzedaży offline dzięki m.in. otwarciu 92 nowych sklepów.
w dniu czwartek 15.06 o godzinie 16:45 gościem BIZNES24 będzie Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.