Sieć dyskontów wielobranżowych Pepco w roku obrotowym zakończonym 30 września miała ponad 4 mld 800 mln euro przychodów. To jest wzrost o ponad 17 proc. w stosunku do poprzedniego roku obrotowego.
Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 300 mln euro (po przeliczeniu ponad 1 mld 400 mln zł). To wynik lepszy o 13 proc. niż rok wcześniej. Na mniejszy zysk w złotówkach, niż w euro, wpływ ma osłabienie polskiej waluty.
Sprzedaż porównywalna (LFL – czyli wyliczana wyłącznie dla placówek, które istniały już w poprzednim roku obrotowym i działały do końca obecnego roku) wzrosła o 5.2 procent.
Spółka podała, że w roku obrotowym 2022/23 osiągnąć kilkunastoprocentowy wzrost EBITDA (bez uwzględniania różnic kursowych), m.in. dzięki otwarciu co najmniej 550 nowych sklepów. Na koniec roku sieć spółki powinna liczyć ich przynajmniej 4.5 tysiąca.
W roku 2021/22, EBITDA Pepco Group, czyli zysk opercyjny bez odsetek, amortyzacji i podatków, sięgnęła 731 mln euro, rosnąc o 14.3 procent.
Pepco Group to działająca w Europie Środkowej i na Wyspach Brytyjskich sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych prowadzonych pod markami Pepco, Dealz oraz Poundland.
Od maja 2021 roku akcje spółki notowane są na głównym parkiecie GPW.
Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Kup dostęp online do telewizji BIZNES24
Tylko 9,9 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV
