Answear, który prowadzi największą polskę platformę modową e-commerce, miał między październikiem a grudniem 429 milionów złotych przychodów – czyli o 18 procent więcej, niż przed rokiem. W całym 2023 roku spółka pochwaliła się 30-stoprocentową dynamiką wzrostu przchodów – a więc prawie trzykrotnie wyższą, niż wyniosła średnioroczna inflacja. Przychody Answear.com wyniosły niemal 1.3 miliarda złotych.
Prezes Answear.com Krzysztof Bajołek w komentarzu do danych o sprzedaży napisał, że na przychodach negatywnie odbiło się umocnienie złotego. Answear jest mocny nie tylko w Polsce, ale też m.in. w Czechach, na Słowacji, czy na Węgrzech i 80 procent przychodów uzyskuje z eksportu.
CZY ANSWEAR BĘDZIE POTRZEBOWAŁ NOWEJ EMISJI AKCJI?
Zaskoczony pozytywnym odbiorem wyników sprzedaży za IV kwartał jest Sobiesław Kozłowski, dyrektor departamentu analiz Noble Securities. Zdaniem Kozłowskiego spadek dynamiki wzrostu przychodów w ostatnich trzech miesiącach roku o niemal połowę w porównaniu do poprzednich okresów jest niepokojący. W dodatku spółka dość szybko – mówił Kozłowski w telewizji BIZNES24 – wykorzystała środki z poprzedniej emisji, co może oznaczać, że w ciągu najbliższych dwóch lat będzie pownownie prosić inwestorów o dofinansowanie.
Answear działa od 2011 roku, jest jedną z największych platform modowego e-commerce w Europie Środkowej. Jego głównym konkurentem jest Zalando. Choć na platformie dostępnych jest szereg marek – Answear jest jedynym sprzedawcą wszystkich przedmiotów i nie udostępnia swojej platformy innym przedsiębiorcom.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV