Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

KONSUMENCI UWAŻAJĄ, ŻE BĘDZIE DROŻEJ

Powiązane artykuły:

Z danych GFK– AN NIQ COMPANY wynika, że pogorszyła się większość kluczowych wskaźników barometru – zarówno w zakresie oceny sytuacji ekonomicznej kraju, jak i własnych portfeli.

Wyjątkiem okazała się nieco większa skłonność do wydatków na dobre trwałe.

Wyraźnie w lepszych nastrojach są mężczyźni. Gdyby o wynikach decydowały jedynie kobiety barometr byłby ujemny.

Jak zauważa portal wiadomości handlowe w najlepszych nastrojach są ludzie młodzi w wieku od 15 do 29 lat. Tutaj wskaźnik sięga od 18 do 19 jednostek na plusie.

Dla porównania badania w przedziale wiekowym 50-59 lat dały wynik minus 9 a grupie powyżej 60 lat minus 5.5 jednostek.

Niespełna 80 proc. badanych prognozuje, że ceny w najbliższych miesiącach nadal będą rosnąć, zaś ponad 38 proc. obawia się, że w bliskiej przyszłości stopa bezrobocia w kraju wzrośnie.