Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

BIZNES I POLITYKA

KONIEC ŚCIEMNIANIA? UOKIK STAWIA ZARZUTY ZA KRYPTOREKLAMĘ NA INSTAGRAMIE

Ciemne chmury zbierają się nad głowami influencerów. Zgodnie zapowiedziami UOKiK wziął się za gwiazdki internetu. Zamierza wlepiać im surowe kary za wprowadzanie fanów w błąd – i stosowanie kryptoreklamy.

KONIEC ŚCIEMNIANIA? UOKIK STAWIA ZARZUTY ZA KRYPTOREKLAMĘ NA INSTAGRAMIE
Fot: LosMuertosCrew/Pexels

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił pierwsze zarzuty trzem influencerom z branży fitness oraz ich reklamodawcom w związku z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych na Instagramie.

Jak podkreśla urząd w komunikacie, oznaczanie treści reklamowych skrótami, w formie anglojęzycznej, jako #ad, czy stosowanie samego hashtaga #współpraca, jest niewystarczające dla określenia komercyjnego charakteru treści.

Zarzut kryptoreklamy postawiony został przez to przedstawiony m.in. spółce Olimp Laboratories. Influencerzy mieli bowiem – stosownie do zaleceń firmy – oznaczać posty czy relacje takimi hashtagami jak: #olimpad #nazwaproduktu.

Stosowanie hashtaga składającego się z połączenia nazwy firmy z anglojęzycznym skrótem „AD” niewiele ma wspólnego z transparentnymi działaniami reklamowymi w internecie – zwraca uwagę prezes UOKiK.

CZYTAJ TEŻ: INFLUENCERZY UKARANI (ROZMOWA)

Twórcy, którym urząd postawił zarzuty to Katarzyna Dziurska, Katarzyna Oleśkiewicz–Szuba oraz Piotr Lisek. Chodzi o niepoprawnie oznaczone treści zarówno zlecone przez spółkę Olimp Laboratories, jak i innych reklamodawców.

–  Zebraliśmy materiały, które potwierdziły, że nieoznaczanie postów komercyjnych w sieci nie wynika z zaniedbań twórców, a wytycznych reklamodawców. To niedopuszczalne i nie zamierzamy tego tolerować. Za nieprawidłowe oznaczanie treści sponsorowanych odpowiedzialność ponieść może zarówno sam influencer, jak i reklamodawca, z którym współpracuje – mówi Tomasz Chróstny.

Influencerzy nie mogą bezrefleksyjnie robić tego, co im każe reklamodawca. Są przedsiębiorcami, co wiąże się nie tylko z wykonaniem usługi i otrzymywaniem wynagrodzenia, ale też z koniecznością przestrzegania obowiązków natury prawnej oraz dobrych obyczajów.

TOMASZ CHRÓSTNY, PREZES UOKIK

Wszczęte postępowania mogą zakończyć się nałożeniem kar za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów w wysokości do 10 proc. obrotu.


Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

Kup dostęp online do telewizji BIZNES24

Tylko 9,9 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV

KONIEC ŚCIEMNIANIA? UOKIK STAWIA ZARZUTY ZA KRYPTOREKLAMĘ NA INSTAGRAMIE

Click to comment

Chcesz coś dodać? Śmiało!

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

UE

Dane z czerwca - przemysł w Niemczech nadal na minusie.

Bez kategorii

Ropa ma szansę zamknąć dzień na poziomie najniższym od czasu rozpoczęcia wojny. W dniu napaści Rosji na Ukrainę baryłka WTI wyceniana była na 92,8...

CENY

Węgiel i paliwa tanieją w europejskich portach.

POLSKA

UOKiK nałożył karę 300 tysięcy zł za nieuczciwe praktyki na polskim rynku zbóż.

%d bloggers like this: