Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

KOŃCZĄ SIĘ CHĘTNI NA 2 RAZY DROŻSZE AUTA. FORD OPÓŹNIA INWESTYCJĘ W ELEKTRYKI

Powiązane artykuły:

W 3 kwartale ubiegłego roku klienci w USA kupili 300 tysięcy samochodów elektrycznych, co jest rekordową liczbą. Najwięcej sprzedanych elektryków nosiła znaczek Tesli. Ale producenci ograniczają swoje inwestycje w rozbudowę linii produkcyjnych aut elektrycznych – bo widzą, że na dealerskich placach zalega ich coraz więcej. Jednym z ostatnich koncernów które poinformowały o opóźnieniach jest Ford. Z zaplanowanych 15 miliardów dolarów inwestycji Ford na razie wyda tylko 3 miliardy.

Analitycy uważają, że auta elektryczne wciąż są zbyt drogie – średnio dwukrotnie droższe, niż analogiczne auta spalinowe.

Typowy przebieg podboju rynku przez nowe technologie przypomina skorupę żółwia. Na początku produktu używają tylko jego twórcy. Później dołączają się fascynaci nowych technologii wystarczająco zamożni, żeby pozwolić sobie na zakup nowinki (tzw. early adopters). W tym czasie technologia powinna dojrzeć na tyle, żeby cena spadła w okolice konkurencyjnej, dawnej technologii. Albo żeby oszczędności które oferuje użytkownikom zrekompensowały wyższy koszt zakupu.

KOŃCZĄ SIĘ CHĘTNI NA 2 RAZY DROŻSZE AUTA. FORD OPÓŹNIA INWESTYCJĘ W ELEKTRYKI

Technologia produkcji aut elektrycznych jednak nie staniała w ciągu ostatnich 10 lat na tyle, żeby na główną część konsumentów było stać na wymianę aut spalinowych na elektryczne. Wyjątek stanowią bardzo zamożne społeczeństwa, w których w dodatku auta spalinowe są wysoko opodatkowane (np. Norwegia). Obniżenie podatków na samochody elektryczne spowodowało, że różnica dla końcowego konsumenta zbliża oba typy aut do kategorii bliskich substytutów.


Masz firmę? Nie przegap ważnych informacji dla Twojego biznesu.

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

Kup dostęp online do telewizji BIZNES24

KOŃCZĄ SIĘ CHĘTNI NA 2 RAZY DROŻSZE AUTA. FORD OPÓŹNIA INWESTYCJĘ W ELEKTRYKI

Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)

Sprawdź na BIZNES24.TV