Zdrożało 9 z 10 kategorii produktów, najbardziej, o blisko 20 proc. – napoje. Potaniały natomiast produkty tłuszczowe.
Spadek cen odnotowano jedynie w czterech sieciach, a w pozostałych dziewięciu ceny badanych produktów były wyższe niż w sierpniu br. – stwierdzili autorzy raportu. Największy wzrost średniej ceny koszyka w ujęciu miesięcznym miał miejsce w sieci Lidl (aż 71 proc.), a jej największy spadek w sklepach Selgros Cash and Carry (-1,16 proc.).
W ujęciu rocznym wzrost cen produktów zaobserwowano w 9 na 13 sieci. Największy wzrost ceny koszyka w ujęciu rocznym – według autorów – zanotowano w sieci Biedronka. ceny wzrosły tam o ponad połowę (50,31 proc.). A największy spadek cen odnotowano w sklepach: Makro Cash and Carry (-2,55 proc.).
Średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła rok do roku o 8,5 proc. – policzyła ASM Sales Force Agency.